Krzysiek Borek07.02.2016
2/3 rynku urządzeń naręcznych w ubiegłym roku należało do Apple Watch

Trudno się nie zdziwić ubiegłorocznymi wynikami Apple Watcha, według Canalys wysłano 12 mln egzemplarzy, co stanowi 2/3 wszystkich przesyłek urządzeń naręcznych w 2015 roku.

Za urządzeniem naręcznym Apple uplasował się Samsung Gear S2, a reszta stawki to Pebble i Huawei. Cieszy mnie wynik ostatniego producenta, pomimo że nie miałem jeszcze styczności z ich inteligentnym zegarkiem pracującym na podstawie Android Wear. Poza tym, Chińczycy w zestawieniu wyprzedzili LG, mimo że wydali dopiero jeden inteligentny zegarek, a konkurencja wydaje je od początku istnienia platformy Wear.

iW3

Statystyki związane z opaskami sportowymi bez systemów operacyjnych i wsparcia dla aplikacji firm trzecich również robią wrażenie. Na czele stawki jest Fitbit, a za nim Xiaomi Mi Band (13 mln wysłanych egzemplarzy). Oznacza to, że Fitbit sprzedał się lepiej od Apple Watcha, więc pokazuje to, że użytkownicy są bardziej zainteresowani sportowymi opaskami, które są zdecydowanie tańsze.

Analityk Daniel Matte zabrał głos w tej sprawie:

Software increasingly belongs on the wrist, and this is the direction the market is going … As the next step along this path, the Fitbit Blaze is the right product for the company to develop. It is competitively priced and is still being squarely focused on fitness.

Dane Canalys szacują, że Fitbit, Apple i Garmin przyczynili się do zdumiewającego wzrostu sprzedaży (60%) urządzeń naręcznych w zeszłym roku.

Źródło: gsmarena.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek