Niedługo możemy spodziewać się zautomatyzowania iAd, a Google właśnie wydało aplikację AdWords dla iOS ? nie tylko AdWords Express, które umożliwia odpowiednie monitorowanie i zarządzanie kampaniami reklamowymi.
Najważniejszą funkcję pełni ekran główny aplikacji, gdzie użytkownicy mają podgląd klików, nakładu i trendów. Ponadto użytkownik w każdej chwili może wybrać wyświetlanie wybranych danych w odpowiedniej kolejności.
Narzędzia do zarządzania pozwalają rozpocząć/zatrzymać kampanię, kontrolować oferty dla kampanii grupowych lub kluczowych słów. Reszta dostępnych zakładek zawiera informacje o dochodach i sugestie, dotyczące poprawy wydajności kampanii reklamowej.
Program wysyła również powiadomienia dla najważniejszych wydarzeń, wliczając w to zamrożenie kampanii z powodu braku środków. Jeżeli użytkownik potrzebuje pomocy, pojawi się etykieta z linkami do adresu mailowego Google i numeru telefonu, w ten sposób możemy również znaleźć dokumenty, które pomogą w kampanii.
Aplikacja jest dostępna w App Store za darmo i do poprawnego działania wymaga co najmniej iOS 7, jest również wersja dla systemu operacyjnego Android.
iAd miało konkurować z AdWords, ale rozwiązanie Apple miało w przeszłości sporo przeszkód do pokonania. Początkowo w Cupertino wymagano zakupu za minimum milion $, a dodatkowo wszystko było przez nich kontrolowane. Wraz z upływającym czasem minimalny zakup zmalał do 50$, chociaż nadal są problemy, głównym jest ekskluzywność i wysoka pozycja Google w świecie mobilnych reklam.
W niedalekiej przyszłości iAd dalej będzie działać, ale ostatnio zrezygnowano z iAd App Network. Niedługo usługa reklamowa Apple będzie w pełni zautomatyzowana.
[app 1037457231]