Według Financial Times obecna liczba płacących subskrybentów Apple Music wynosi 10 milionów. Usługa pierwotnie pojawiła się w czerwcu ubiegłego roku i wszyscy zainteresowani mogli wypróbować darmową subskrypcję na okres 3 miesięcy.
Apple w październiku chwaliło się, że ich usługa ma 6,5 miliona aktywnych użytkowników, a w listopadzie pojawiła się aplikacja dla Androida, która bez wątpienia przyciąga nowych użytkowników.
Przekroczenie 10 milionów użytkowników jest istotne w związku z ?walką? ze Spotify. Oznacza to, że Apple Music jest obecnie prawie tak duże, jak ich konkurencja.
Co ciekawe, Spotify na swój wynik pracowało 6 lat, a usługa z Cupertino potrzebowała mniej czasu (pół roku), aby osiągnąć połowę wyniku konkurencji. Warto nadmienić, że większość użytkowników Spotify nie korzysta z płatnej subskrypcji i słucha muzyki za darmo z pojawiającymi się od czasu do czasu reklamami.
Apple z kolei opiera usługę Muzyka na ekskluzywności, co przekłada się na utwory wielu artystów dostępne na wyłączność dla firmy z Cupertino. Dokładnie miesiąc temu w usłudze pojawiło się wideo z trasy koncertowej Taylor Swift.