Krzysiek Borek25.07.2014
Apple nadal na czele rynku tabletów

Z ostatnich informacji, związanych z przychodami Apple, okazało się, że sprzedaż iPada spadła. Nie zmienia to faktu, że Apple nadal stoi na czele rynku mobilnego, jeżeli chodzi o tablety.

W tym roku Apple sprzedało 13,3 mln iPadów i zanotowało spadek względem poprzedniego roku, gdzie sprzedano 14,6 mln urządzeń. Pomimo mniejszej ilości sprzedanych tabletów gigant z Cupertino nadal plasuje się na samej górze w słupkach sprzedaży. Zaraz za Apple plasuje się Samsung.

idctablets1

Obydwaj producenci tabletów stracili wpływy na rynku tabletów na rzecz ich konkurencji, która wydaje tańsze tablety od nich. Najwięcej zyskało Lenovo, a za nim ASUS.

Na rynku w ciągu roku sprzedaż tabletów wzrosła z 44.4 mln egzemplarzy do 49.3 mln.

idctablets2

„As we indicated last quarter, the market is still being impacted by the rise of large-screen smartphones and longer than anticipated ownership cycles,” said Jean Philippe Bouchard, IDC Research Director for Tablets. „We can also attribute the market deceleration to slow commercial adoption of tablets. Despite this trend, we believe that stronger commercial demand for tablets in the second half of 2014 will help the market grow and that we will see more enterprise-specific offerings, as illustrated by the Apple and IBM partnership, come to market.”

Po dziś dzień, Apple sprzedało 225 milionów tabletów, więc wg. Tima Cooka nie trzeba przejmować się spadkiem w sprzedaży jednej z ikon Apple.

Źródło: macrumors.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek