Apple przypomniało dzisiaj programistom, że powinni wziąć pod uwagę nowości zawarte w watchOS 4 podczas tworzenia aplikacji dla inteligentnego zegarka.
To nie wszystko, bo programiści zostali poinformowani o braku kompatybilności aplikacji tworzonych w czasie wydania pierwszej wersji watchOS. Od 1 kwietnia przyszłego roku aktualizacje aplikacji muszą być oparte o SDK watchOS 2 lub nowsze. W przypadku tworzenia aplikacji od podstaw, wymogiem ich pełnego i bezproblemowego działania jest oparcie ich o SDK watchOS 4 lub nowszy.
Od czerwca 2016 roku zaczęto wymagać SDK watchOS 2 do pisania aplikacji i aktualizacji obecnych. Jeżeli autorzy aplikacji nie zaktualizują ich na zasadzie nowego SDK (przynajmniej watchOS 2), to użytkownicy nie będą w stanie ich pobrać.
Aplikacje oparte o nowsze SDK będą w stanie wykorzystać pełnię możliwości Apple Watcha, więc programiści tworzący natywne aplikacje powinni mieć to na uwadze.