Apple rzadko decyduje się na podanie oficjalnych wyników sprzedaży nowych produktów i często musimy zgadywać, jak wygląda sytuacja lub opierać się na badaniach rynkowych. Długie kolejki przed sklepami często mogą zmylić, tak samo, jak nieprzychylne raporty, dotyczące sprzedaży.
Początkowo sprzedaż Apple Watch była wysoka, a potem delikatnie spadła względem rozpoczęcia jego sprzedaży. Nowy raport sugeruje, że technologia ubierana Apple odniosła sukces na młodym, jak dotąd rynku urządzeń naręcznych.
Wyniki? Wygląda na to, że udział Apple na rynku technologii ubieranej wynosi obecnie 75,5% od Q2 2015. Strategy Analitycs opublikowało dokładne dane, które pokazują również wzrost sprzedaży, który w tym przypadku wynosi oszałamiające 457,3%. Rok temu w drugim kwartale ubiegłego roku sprzedano zaledwie milion egzemplarzy Watcha, a potem wynik wzrósł do 5,3 mln sprzedanych urządzeń naręcznych.
Gwałtowny wzrost na rynku technologii ubieranej to prawdopodobnie jedynie globalny trend, niż cokolwiek innego, ale fakt, że Apple tchnęło nowe życie w tę niszę jest wart odnotowania.
Warto nadmienić, że dynamiczna natura tej gałęzi technologicznej, to żaden przypadek. Podobny wynik osiągnął Samsung z udziałami na rynku wynoszącymi 73,6%. Oznacza to, że takie wyniki nadal będą się pojawiać, dopóki nisza, jaką są inteligentne zegarki, nie dorośnie.