Krzysiek Borek25.07.2015
CEO Pandory: Nie odczuwamy zmniejszenia wpływów po premierze Apple Music

W przyszłym tygodniu minie miesiąc o startu usługi strumieniowania muzyki, Apple Music. Po miesiącu ciężko określić wpływ nowości na cały rynek, choć CEO Pandory mówi, że nie odczuli wprowadzenia usługi Apple.

Brian McAndrews twierdzi, że wielu użytkowników skorzysta z darmowego okresu próbnego, który nic nie wnosi do rozwiązania, przygotowanego przez giganta z Cupertino. Obecnie kierownik Pandory daje jasno do zrozumienia, że nie zaszły żadne zmiany i nie zajdą w tym aspekcie, a jego usługa ma się dobrze.

Ostatnia ankieta przygotowanego przez sztab Pandory pokazuje, że obecni subskrybenci wiedzą o istnieniu Apple Music (58%), ale jedynie garstka z nich ma zamiar skorzystać z darmowej oferty Apple (9%), a zaledwie 1% wybierze płatną subskrypcję konkurencji. Na ten moment Pandora posiada 79,4 mln aktywnych słuchaczy, biorąc pod uwagę dane z ostatniego kwartału bieżącego roku.

In terms of Apple Music, of course it launched at the end of June, so there was no impact yet. Going forward, we feel really good about our trajectory and competitive position. With any big launch like this and the noise in the marketplace, there could be some users that experiment with it and there could be some short term impact… But we don’t believe that there will be any long-term impact.

Jeżeli jesteśmy już przy ubiegłym kwartale bieżącego roku, to Pandora odnotowała 30% zysk z reklam (roku na rok) w drugim kwartale, a dochód z lokalnych reklam wzrósł do 67%. Ubiegły kwartał przyniósł dochody na poziomie 285,6 mln $.

Źródło: http://www.phonearena.com/news/Pandora-CEO-No-impact-from-Apple-Music-launch_id71929
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek