Czy kiedykolwiek zastanawialiście się nad tym, dlaczego Xiaomi tak tanio sprzedaje urządzenia mobilne? Hugo Barra postanowił uchylić rąbka tajemnicy i opowiedzieć, jak to wygląda od kuchni.
Barra oświadczył, że mogą sprzedawać taniej własny sprzęt, ponieważ mają mniejszą ilość modeli od konkurencji. W rezultacie nawet starsze urządzenia nadal schodzą z półek sklepowych. Dzięki dłuższej sprzedaży urządzeń mobilnych Chiński producent ma lepszy kontakt z dostawcami, co daje niższe ceny poszczególnych komponentów. Przykładem mogą być tutaj modele Mi2 i Mi2S, są to niemal te same smartfony, choć w sprzedaży są od 26 miesięcy.
?Wiekszość komponentów (w naszych urządzeniach) nadal jest taka sama, dzięki temu dostawcy dostarczają te same części, co w przypadku Redmi 1. W praktyce daje to te same ceny poszczególnych części składowych.?
To nie jedyna tajemnica stojąca za sukcesem Chińskiego producenta urządzeń mobilnych. Starsze urządzenia mogą być sprzedawane w niższych cenach, dzięki odpowiednim negocjacjom z dostawcami. Każda z części z czasem się starzeje, a w parze z tym idzie jej niższa cena.
Sprzedaż starszych modeli nie jest prosta, ale Xiaomi rekompensuje to częstymi aktualizacjami ich oprogramowania układowego. Można by rzec, że to prztyczek w nos dla tuzów rynku, czego przykładem jest obecny lider, Samsung. Wsparcie dla starszych i tańszych smartfonów Samsunga kończy się mniej, więcej rok po ich premierze.
Xiaomi znane jest z tanich i bardzo dobrych rozwiązań co nie znaczy, że nie wydają droższych urządzeń. Jednym z nich jest Mi Note Pro.