Krzysiek Borek24.01.2015
Co stoi za sukcesem sprzedażowym Xiaomi?

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się nad tym, dlaczego Xiaomi tak tanio sprzedaje urządzenia mobilne? Hugo Barra postanowił uchylić rąbka tajemnicy i opowiedzieć, jak to wygląda od kuchni.

Barra oświadczył, że mogą sprzedawać taniej własny sprzęt, ponieważ mają mniejszą ilość modeli od konkurencji. W rezultacie nawet starsze urządzenia nadal schodzą z półek sklepowych. Dzięki dłuższej sprzedaży urządzeń mobilnych Chiński producent ma lepszy kontakt z dostawcami, co daje niższe ceny poszczególnych komponentów. Przykładem mogą być tutaj modele Mi2 i Mi2S, są to niemal te same smartfony, choć w sprzedaży są od 26 miesięcy.

„Wiekszość komponentów (w naszych urządzeniach) nadal jest taka sama, dzięki temu dostawcy dostarczają te same części, co w przypadku Redmi 1. W praktyce daje to te same ceny poszczególnych części składowych.”

To nie jedyna tajemnica stojąca za sukcesem Chińskiego producenta urządzeń mobilnych. Starsze urządzenia mogą być sprzedawane w niższych cenach, dzięki odpowiednim negocjacjom z dostawcami. Każda z części z czasem się starzeje, a w parze z tym idzie jej niższa cena.

Sprzedaż starszych modeli nie jest prosta, ale Xiaomi rekompensuje to częstymi aktualizacjami ich oprogramowania układowego. Można by rzec, że to prztyczek w nos dla tuzów rynku, czego przykładem jest obecny lider, Samsung. Wsparcie dla starszych i tańszych smartfonów Samsunga kończy się mniej, więcej rok po ich premierze.

Xiaomi znane jest z tanich i bardzo dobrych rozwiązań co nie znaczy, że nie wydają droższych urządzeń. Jednym z nich jest Mi Note Pro.

Źródło: androidbeat.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek
  • Andre

    Kradzież pomysłów od Apple

    • krzysiekb92

      a mogę wiedzieć, co od nich wg. Ciebie „ukradli” ?

  • df

    i dotowanie przez rzad Chin