Krzysiek Borek05.02.2015
Controllers for All – rozgrywka bez kontrolerów MFi

Obecnie gry na urządzeniach mobilnych nie odstają od tych znanych z konsol stacjonarnych, handheldów, czy komputerów. Jedyną bolączką niektórych z nich jest sterowanie za pomocą wyświetlacza dotykowego.

Jeżeli macie z tym problemy na pomoc przyjdzie Wam Ori Kadosh i jego rozszerzenie Controllers for All w wersji 1.1.

1

Koszt dedykowanych kontrolerów dla iUrządzeń z certyfikatem MFi potrafi oscylować wokół 400 zł, dzięki temu rozszerzeniu możemy używać Dualshocka 4, 3 i wielu innych, które są znacznie tańsze.

W najnowszej odsłonie Controllers for All dodano wsparcie właśnie dla Dualshocka 4, dzięki temu nie musimy używać programu sixpair, aby sparować kontroler z naszym urządzeniem, jak to było w przypadku Dualshocka 3. Parowanie odbywa się bezpośrednio pomiędzy kontrolerem i naszym urządzeniem. Po zainstalowaniu rozszerzenia, jego konfigurację znajdziecie w systemowej aplikacji Ustawienia.

2

Typ kontrolera to nowa zakładka, która pozwala na wybór posiadanego przez nas pada i jego sparowanie z iUrządzeniem. Jeżeli wybierzemy Dualshocka 4 to przycisk odpowiedzialny za instrukcje użytkowania zamieni się na ten do sparowania go.

3

Odkąd nie musimy używać sixpair do parowania DS4 z iPhone’em, iPadem lub iPodem stukamy tylko i wyłącznie na przycisk Pair. Po stuknięciu ukaże się instrukcja, co należy wykonać, aby sparować kontroler z naszym sprzętem. Musimy naraz przytrzymać przycisk Share i ten z logo PlayStation, po czym dioda na kontrolerze zacznie mrygać, a po chwili zostanie on sparowany.

4

Pamiętajcie, że Bluetooth musi być wyłączone, a uruchomiony ma być Bluetooth Stack. Rozszerzenie używa innego protokołu do połączenia poprzez Bluetooth, więc zwykłe musi zostać wyłączone.

Po sparowaniu kontrolera z urządzeniem pozostaje nam uruchomienie gry, która wykorzystuje kontrolery z certyfikatem MFi. Podczas uruchomienia pojawi się komunikat o potrzebie naciśnięcia przycisku z logiem PlayStation, co naturalnie czynimy. Jest to wymagane, aby połączyć kontroler i móc go używać podczas rozgrywki.

5

Należy pamiętać, że nie wszystkie gry używają kontrolerów przez cały czas, w niektórych momentach będziemy zmuszeni używać wyświetlacz podczas rozgrywki. Zazwyczaj ma to miejsce w menu i tym podobnych.

Wsparcie dla Dualshocka 4 daleko w tyle za poprzednikiem (Dualshock 3)

Wsparcie dla najnowszego kontrolera wydanego przez Sony jest dalekie od ideału. Niektóre gry w ogóle z nim nie współpracują, a z innymi są małe problemy, porównując je do gry przy pomocy Dualshocka 3. Choć gry działają, to mapowanie przycisków zawodzi, komendy są ustawione pod inne przyciski, niż powinny. Najlepszym przykładem będzie tutaj gra Pac – Man. Przyciskając przycisk dół na d – padzie poruszamy się w lewo, a nie w dół. Góra to prawo, jak widzicie są na ten moment problemy, ale mam nadzieję, że deweloper to naprawi.

Podsumowanie

Controllers for All to must have dla każdego, kto dużo czasu poświęca grom i nie chce wydawać bajońskich sum na kontroler MFi, który jest dużo gorszy od zwykłych i przede wszystkim tańszych odpowiedników. Pomimo , że rozszerzenie jest płatne (1.99$) jest warte swej ceny. Poza tym teraz wspiera Dualshocka 4 i nie musimy go parować przy pomocy komputera.

6

Zdaję sobie sprawę, że jeszcze daleka droga przed deweloperem, aby Dualshock 4 działał tak samo dobrze , jak poprzednik, ale dzięki temu gra na urządzeniach z iOS jest przyjemniejsza. Rozszerzenie pobierzecie z repozytorium ModMyi, jeżeli będziecie używać Dualshocka 4 dajcie znać w komentarzach, co działa, a co nie.

Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek