Nawet iPhone X nie jest idealny, a użytkownicy mający problemy z Face ID powinni go jak najszybciej zanieść do salonu Apple lub autoryzowanego serwisu.
Właśnie tam zostanie przeprowadzona szczegółowa diagnostyka urządzenia w celu rozpoczęcia wymiany aparatu głównego.
Takie są wytyczne znajdujące się w najnowszym dokumencie serwisowym wydanym przez Apple. Jednak ciężko mi zrozumieć naprawę Face ID poprzez wymianę aparatu głównego. Jednak problem z Face ID pojawia się właśnie w momencie, gdy tylny aparat przestaje działać lub ma problemy z poprawnym działaniem.
Wyjaśnienie może być jedno, cały system czujników, przedni i tylny aparat są połączone z płytą główną tym samym kabelkiem. Nawet pracownik salonu Apple tłumaczył to jednemu z użytkowników iPhone’a X, który miał problemy z poprawnym działaniem Face ID, więc jestem w stanie w to uwierzyć.
Jeżeli urządzenie przejdzie diagnostykę, ale autoryzowany serwis lub salon Apple nie są w stanie wymienić poszczególnych elementów, pracownicy są zobligowani do wydania nowego iPhone’a X.
Początkowo użytkownicy iPhone’a X skarżyli się na brak działania systemu TrueDepth po upadku ich smartfona, ale okazało się, że każdy z elementów jest delikatny i bardziej podatny na uszkodzenia związane z upadkiem urządzenia. Apple sobie z tym poradziło i teraz podobny problem po upadku nie występuje.