Krzysiek Borek19.02.2016
Inteligentne zegarki w Q4 2015 sprzedały się lepiej od tradycyjnych zegarków

Według nowego raportu Strategy Analitycs wynika, że inteligentne zegarki w czwartym kwartale ubiegłego roku wyprzedziły pod względem sprzedaży tradycyjne zegarki ze Szwajcarii.

Firma twierdzi, że do sklepów wysłano 8,1 mln egzemplarzy urządzeń naręcznych i 7,9 mln egzemplarzy standardowych.

63% wyniku należało do Apple Watch, co przekłada się na 5,1 mln wysłanych do sklepów sztuk, za sprzętem z Cupertino uplasował się Samsung z 16% wynikiem, co daje 1,3 mln sztuk. Statystyki wzrosły o 316% w porównaniu do tego samego okresu w 2014 roku, poza tym, taki wynik uzyskano dopiero po 2 latach bytu sprzętu noszonego, a zegarek Apple wszedł na rynek w kwietniu 2015 roku. Wcześniej dane dotyczyły tylko i wyłącznie zegarków z Android Wear i Pebble.

W czwartym kwartale 2014 roku przetransportowano do sklepów 8,3 mln egzemplarzy, co oznacza spadek o 5% (7,9 mln) względem tego okresu w ubiegłym roku. Dodatkowo pojawiły się dane o udziale rynkowym inteligentnego zegarka Tag Heuer, który stanowi tylko 1% całości.

The Swiss watch industry has been very slow to react to the development of smartwatches. The Swiss watch industry has been sticking its head in the sand and hoping smartwatches will go away. Swiss brands, like Tag Heuer, accounted for a tiny 1 percent of all smartwatches shipped globally during Q4 2015, and they are long way behind Apple, Samsung and other leaders in the high-growth smartwatch category.

Latem ubiegłego roku 75% rynku urządzeń noszonych należało do Apple Watch, ale potem spadł. Pokazuje to, że na dobre rozrusza rynek urządzeń noszonych, co przełożyło się na zakup większej ilości inteligentnych zegarków z Android Wear.

screen-shot-2016-02-18-at-7-39-11-pm

Źródło: 9to5mac.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek