Wacław Niezgoda09.04.2015
iOS 8.3 i problem z działaniem TouchID w App Store

Wczoraj została oficjalnie udostępniona oficjalna wersja iOS 8.3. Niestety i ta aktualizacja nie obeszła się bez drobnych niedociągnięć.

Tym razem ofiarą padło TouchID w App Store. Usterka dotyczy wszystkich urządzeń z czytnikiem linii papilarnych czyli iPhone 5s, 6 i 6 Plus oraz iPad Air 2.

Błąd polega na tym, że nie jest możliwe kupowanie aplikacji przy użyciu TouchID. Problem występuje u wielu użytkowników, co może oznaczać, że Apple będzie wręcz zmuszone do wypuszczenia iOS 8.3.1 jak to miało miejsce w przypadku iOS 8.0.2, który miał naprawić poważne błędy w postaci braku połączenia z siecią komórkową, oraz Wi-Fi i TouchID.

AppStore

Całe szczęście jest to jedynie usterka, która zmniejsza wygodę z korzystania z iSprzętu a nie żadna poważna luka bezpieczeństwa. Oczywiście nadal możliwe jest kupowanie aplikacji, jesteśmy jedynie proszeni o hasło.

Jak tak poważny błąd mógł umknąć testerom, szczególnie że iOS został udostępniony jako publiczna beta na wzór OS X Yosemite w zeszłym roku? Oby więcej się to nie zdarzyło chociaż odnoszę wrażenie, że jest to już myślenie życzeniowe, na którego spełnienie przyjdzie mi trochę poczekać. „It just works”?

Źródło: macrumors.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS