Michał12.08.2014
iOS 8 i dzwonienie z Mac – jak włączyć?

Jak już zapewne większość z Was wie jedną z nowości iOS 8 i OS X Yosemite jest opcja wykonywania połączeń telefonicznych z komputerów Mac.

Poniżej chciałbym Wam w kilku zdaniach opisać co należy zrobić aby opcja ta działała poprawnie, a także w jaki sposób można ją włączyć lub wyłączyć.

Do poprawnego działania trzeba posiadać oczywiście iOS 8 na iPhone oraz OS X Yosemite na komputerze Mac. Kolejna sprawa to konto iCloud. Konieczne jest zalogowanie się do tego samego konta iCloud na iPhone i Mac. Ostatnia rzecz to Wi-Fi. Mac oraz iPhone musi być połączony z siecią Wi-Fi.

Jeśli chodzi o włączenie funkcji na iOS 8, to nie trzeba nic robić ponieważ opcja ta po zainstalowaniu systemu iOS 8 zostaje automatycznie włączona i znajduje się w Ustawienia – FaceTime. Co trzeba zrobić aby opcję dzwonienia z Mac wyłączyć? Wystarczy wejść w chwilę wspomniane wcześniej ustawienia iPhone, a następnie FaceTime i tam wyłączyć opcję „Głosowe z iPhone’a (kom.)” (patrz niżej).

Pol

Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

MacUser & fan Apple.
@michal_rz
  • Peter Nowak

    Tytuł gryzie sie z tekstem. Jak właczyc? Nie trzeba ! Bo juz jest włączone. Autorze litości. A moze tak informacje czy wystarczy wersja yosemite publiczna beta czy deweloperska? Bo mi nie działa. Iphone 5s ma ios 8 wersja deweloperska. Mac Mini 2012 ma bete publiczna.

  • Piotr

    Ten człowiek nie wie co pisze. Jeden stylistyczny chaos

  • Kamil Woźniak

    Wersja deweloperska ios8 i OSX i działa mi bez problemu z tym że np. na niektórych sieciach wifi niestety jest problem. W firmie mi nie działa natomiast w domu już tak.

  • Mateusz Owczarek

    Ja mam iOs 8 GM i nie mam tej funkcji oO…. Jak to możliwe?

  • Robert

    Dzięki. Krótko i do rzeczy. Wyłączyłem :)

  • Bartek Krasuski

    mi działało , ale przekladalem karte sim do telefonu ktury mial 7, i teraz po ponownej zamianie juz nie działą :/

  • Andrzej

    tak sobie odświeżam wątki, bo u mnie działa to tylko w jedną stronę, tzn. mogę ODBIERAĆ na kompie, ale nie mogę z niego dzwonić :(
    cały czas dostaje komunikat że iPhone musi używać tego samego konta iCloud i FaceTime.. Ale ja mam tylko jedno konto i tylko jego używam… więc nie wiem co miałbym zmieniać..
    Ktoś coś?