Od samego początku brałem udział w testach wersji rozwojowych iOS 9.3, pomimo korzystania z wiekowego już iPada 3gen LTE. Pierwsze, co zauważyłem to to, że działa wolniej w porównaniu do 9.2.1, ale to nie wszystko. Ostateczna wersja oprogramowania układowego sprawia problemy użytkownikom iPada 2gen.
Problem występuje tylko i wyłącznie na starszych modelach tabletu i zazwyczaj pojawia się podczas aktywacji po wykonaniu aktualizacji. W tym momencie pojawia się komunikat z błędem, mówiącym o problemie z uwierzytelnieniem. Błąd uniemożliwia aktywację sprzętu, choć mija po paru godzinach, a niektórzy nawet po dniu nie mogą aktywować zaktualizowanego sprzętu. Wszystkiemu winna jest aktualizacja OTA, najlepiej pobrać iOS 9.3 bezpośrednio z iTunes i wtedy zaktualizować wasze urządzenie lub wrócić do poprzedniej wersji.
Ostatecznością w tym przypadku jest odtworzenie oprogramowania, ale zanim to zrobicie warto wykonać kopię zapasową sprzętu w iCloud lub iTunes, żeby nie stracić ważnych danych. Odtworzenie systemu usuwa wszystkie dane z tabletu, więc wtedy zostajecie z niczym. Jeden z użytkowników zaniósł sprzęt do salonu Apple, ale pracownicy nie byli w stanie naprawić tego błędu.
Apple jeszcze nie zabrało głosu w tej kwestii i nie odpowiedziało również na komentarze dostępne na forum wsparcia.