Apple pochwaliło się swoimi wynikami finansowymi za trzeci kwartał bieżącego roku, potwierdzając, że sprzedano 9,95 mln egzemplarzy iPada od początku marca do czerwca.
Dostawy tabletu spadają od 10 kwartałów z rzędu, co nie zmienia faktu, że sprzęt sprzedaje się lepiej od wszystkich sprzedanych tabletów Samsunga, Amazonu i Microsoftu razem wziętych.
TrendForce opublikowało dane ze sprzedaży tabletów konkurencji w tym samym okresie i wygląda na to, że wszyscy razem sprzedali 9,5 miliona egzemplarzy, więc to nadal mniej od iPada (o 450000). Dochody ze sprzedaży tabletów Apple wzrosły, ponieważ średnia cena iPada wzrosła za pośrednictwem wprowadzenia do sprzedaży modeli Pro. Pod względem dostaw najlepiej wypadł iPad Air 2.
The lack of changes in appearance and high prices work against the iPad Pro series. Consumers do not see these devices as a good bargain. The 12.9-inch iPad Pro maintained strong sales momentum for two quarters, while the 9.7-inch model lost its luster after just one quarter since its release. On the whole, the Pro series did not help expand iPad shipments in the second quarter as expected. The overall sales were instead sustained by iPad Air 2, which captured consumers? interest with its reduced price tag.
W tym samym okresie dostawa tabletów na świecie wyniosła 33,54 miliona egzemplarzy, co sprawia, że rynek tabletów zanotował spadek o 4,8%, a w porównaniu z ubiegłym rokiem o 8,8%. Lenovo, ASUS i Huawei również znaleźli się w czołowej szóstce.