Cupertino nie startuje w wyścigu liczb, jeśli chodzi o podzespoły stosowane w swoim sprzęcie. Smartphone’y oparte na Androidzie prześcigają się w ilości rdzeni, ich taktowaniu, pamięci RAM oraz rozdzielczości ekranów. Tylko czy dalej ma to sens?
Jak wykazały testy przeprowadzone przez GameBench, iPhone zostawił za sobą Samsunga Galaxy S6, HTC One M9 oraz Nexusa 6. Testy polegały na stabilności 10 gier włączonych na każdym ze smartphone’ów a wyznacznikiem były klatki na sekundę- im więcej tym lepiej.
Średnie wyniki pokazują, że iPhone 6 najrzadziej ze wszystkich schodził poniżej 30 klatek, zarazem wyświetlając ich najwięcej w ciągu sekundy.
Oczywiście w grę wchodzi między innymi rozdzielczość oraz optymalizacja zarówno systemu jak i samych gier. Jednak osądzając po samych podzespołach, to dzieło Cupertino powinno zostać w tyle, nie na odwrót.