Krzysiek Borek14.05.2016
iPhone zamiast prawa jazdy

Wygląda na to, że kierowcy w Zjednoczonym Królestwie (UK) będą mogli przechowywać swoje prawo jazdy wewnątrz aplikacji Wallet dostępnej na iPhonie. Wszystko dzięki CEO DVLA w tym kraju.

Poza tym pokazano również projekt, który obrazuje wdrożenie cyfrowego prawa jazdy. Dedykowana aplikacja służy obecnie do przechowywania kart bankowych, debetowych, kart pokładowych, biletów i kart promocyjnych. Wprowadzenie cyfrowej wersji prawa jazdy pokazuje, że rząd Brytyjski pragnie wykorzystać w tym celu API programu Wallet, co pozwoli na przechowywanie dodatkowej karty, razem z resztą.

uk-license-apple-wallet

Obecna wersja aplikacji jest prototypem i nie podano nawet przybliżonej daty jej wydania. Oliver Morley (CEO DVLA) powiedział również, że to jedynie dodatek, który na pewno nie zastąpi standardowego prawa jazdy.

Warto wspomnieć, że rok temu w Iowa podjęto się podobnej próby, ale od tego czasu nie podano żadnych konkretów. Wiadomo tylko, że w fazie testów brało udział 20 stanów i miała powstać aplikacja MorphoTrust USA. Jednakże implementacja w wykonaniu DVLA będzie pierwszą na świecie, która wykorzysta dedykowaną aplikację, a nie własną.

Źródło: 9to5mac.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek
  • shadok

    Ciekawe czy ktoś wpadnie na to u nas? telefon masz zawsze przy sobie więc po co wlec ze sobą prawo jazdy, dowód osobisty, dowód rejestracyjny, ubezpieczenie, karty itp wszystko w jednym programie oczywiście telefon jak i program muszą być odpowiednio zabezpieczone :)

    • Sibul

      W Polsce mogli by wprowadzić jeden dokument łączący dowód osobisty, prawojazdy, kartę zdrowia… Myśle że to leprze rozwiazanie… Wyposażyć tylko w chip i pamięć z najważniejszymi informacjami medycznymi: grupa krwi czy choroby typu cukrzyca, kategorie prawa jazdy dodatkowo powinien być kluczem dzięki któremu możemy podpisywać dokumenty urzędowe głosować i nagle frekwencja na głosowaniu z 20-30% skoczy do 60-80 % a koszty spadną…
      Utrzymanie 5 dokumentów nie ma sensu..
      Piękna wizja :) ,ale nie wykonalna przy naszych państwowych zdolnościach organizacyjnych.

      • Bart

        czlowieeeeku – w pl lopatami nadal rowy kopia a tobie takie high technology sie marzy – moze za 20 lat.

        Gdyby nie pospolita korupcja w Afryce to by oni pl wyprzedzili juz 10 lat temu!

        • Moondrala

          Gdybyś nie wiedział to łopatami też kopie się w UK. Wszystko zależy od tego dlaczego, po co i za ile….
          Łopat używa się jeśli nie chcesz uszkodzone infrastruktury instalacyjnej, która jest pod ziemią, korzeni drzew i paru innych rzeczy o których nawet ja laik nie mam pojęcia. Oczywiście kopie się też ze względu na niższy koszt godziny chłopa niż godziny małej czy dużej koparki.
          Podsumowując temat nie na temat , my w Polsce mamy koparki więc masz błędny obraz o pl. Co do dokumentów w wersji elektronicznej to wszystko rozbija się o fałszerstwo, kradzież danych i oczywiście tworzenie ePanstwa.
          W Polsce, którą jak wynika opuściłeś nie jest tak źle. Najbardziej nowatorski region to śląskie. Są bilety komunikacji w wer. elektronicznej jak w Londynie czy innym miejscu Uk, karty ubezpieczeniowe tez. Te od 15 lat. Powiem tak. Niech inni wprowadzają pierwsi. My popatrzymy, wyciągniemy wnioski i po mniejszych kosztach wprowadzimy to u siebie. :D w POLSCE.

          • Bart

            1. Z tymi lopatami (czy tylko mi sie kojazy to slowo z ‚laptopami’? :) to mi chodzi o ogol.
            2. Zbyt wielu kretaczy w pl jest – temu jest problem z falszerstwem w tym kraju. Dlaczego takiego problemu nie ma w UK? Czytales moja wypowiedz jak mnie tu w UK Policja zatrzymala i dalem im… wydrukowane na kartce moje Prawojazdy i Dowod i WSZYSTKO bylo OK!?
            3. Wsnioski powiadasz – pewno za 30 lat! Dowiedz sie ilu jeszcze Urzedowych spraw w UK zalatwisz online (ktore tu od WIELU lat sa) a w pl jakos NIE MA

  • Bart

    Przyklad z mojego zycia wziety – jade sobie samochodem (w UK) zatrzymuje mnie Police – odrazu wiedzialem – brak pasow – WREDNE CHOLERY – ledwo sie rozpedzilem do magicznych 5MPH spod skepu i juz halt :/

    No i gadaja dokumenty – i co? I wreczam im….. wydrukowane CHAMSKO na kartce A4 moj Dowod Osobisty i Prawko :D
    Oczywiscie zrobili lekko duzo oczy na poczatku – ale jak powiedzieli – NIE OBCHODZI ich jak wyglada ten…….. DOKUMENT (!!!) …. wazne by dane na nim sie zgadzaly z prawda!
    Sprawdzili w komputerze – wszystko sie zgadza – „tu prosze mandacik £60” i prosze jezdzic z pasami – Good bye.

  • antichrist

    pomysł dobry, ale w pl zaraz telefon ci zabiorą w celu jak oni to mówią, „żeby sprawdzić czy nie jest kradziony”. mam jednak lepszy pomysł, może trochę zapożyczony, ale lepszy. nosimy tylko jeden dokument tożsamości. jadąc autem, po tablicach sprawdzają nas, czy mamy prawko, ubezpieczenie i nawet ważny przegląd. wiem, to już jest, nie u nas, ale jest. do tego kamera w policyjnym aucie nie tylko z radarem, ale i z systemem monitorującym i identyfikującym tablice rejestracyjne, połączyć to z bazą danych kierowców i nawet nie trzeba nikogo zatrzymywać do kontroli, policja jadąc za kimś automatycznie wyłapuje tych co nie mają prawka, ważnego OC i przeglądu. nie marnują w ten sposób czasu ludziom. i zamiast karać ludzi tych, co no po prostu zapomnieli dokumentów, karali by tych co trzeba…

    • Adam

      I w tym sedno! W naszym kraju tego nie wprowadzą no kto zrezygnuje z darmowej kasy za brak dokumentów. Tu nawet nie chodzi o to, że trzeba stworzyć system i go utrzymać ale o maksymalny przychód przy minimalnym nakładzie, do tego bez wysiłku umysłowego. Jednym zdaniem: zarobić a sie nie narobić!