W swoich pierwszych wrażeniach z użytkowania oprogramowania w wersji 4.50 dla PlayStation 4 tylko wspomniałem o funkcji szybszego przesyłania/pobierania zapisanych stanów gry z chmury PlayStation Plus. Jednak tym razem chciałbym pokazać wam, jak to działa w praktyce.
Zapisane stany gier nie zajmują przesadnie dużo miejsca, ale czasem warto umieścić je w chmurze. Szczególnie w momencie wymiany dysku na pojemniejszy lub inny (SSD) bez wykonania kopii zapasowej obecnego.
Do tej pory (przed 4.50), aby przesłać/pobrać zapisane stany gier musieliśmy przechodzić przez wiele sekcji ustawień, aby znaleźć interesującą nas funkcję. Teoretycznie nie jest to uciążliwe, ale zajmuje za dużo czasu (przynajmniej dla mnie). Obecnie trzeba wejść w PS Plus ? Dysk sieciowy i stamtąd wybrać potrzebny nam zapisany stan gry lub zrobić to z poziomu ustawień. Jednak obecnie stosowana metoda ma jedną (bardzo ważną) zaletę. Dzięki niej możemy pobrać zapisy do wielu gier, a nie jednej, jak to wygląda w oprogramowaniu 4.50.
Nowa metoda jest zdecydowanie szybsza, ale pozwala na pobranie zapisanego stanu gry dla jednej pozycji. Wystarczy nacisnąć Options na ikonie wybranej przez nas gry, a następnie wybrać pozycję Prześlij/pobierz zapisane dane z menu kontekstowego. Po jej wybraniu pojawi się interfejs wyboru zapisanego stanu gry z podziałem na dysk twardy konsoli i sieciowy (PS+). Dodatkowo możemy wybrać, co chcemy pobrać (wszystko, czy jeden plik). Potem pozostaje przeniesienie do kolejnej części, w której pokazany jest stan pobierania zapisu.
Dla mnie to świetne rozwiązanie, ale żałuję, że Sony nie pokusiło się tutaj o pobieranie większości zapisów. Z drugiej strony jest to chyba niemożliwe, skoro użytkownik wybiera tylko jedną grę, a nie wiele podczas wyrażenia chęci pobrania swoich danych z chmury.