Krzysiek Borek08.08.2014
Jak naprawić problem z „szarym” Wi-Fi

Wielu użytkowników iPhone’a i iPada ma problemy z „szarym” Wi-Fi. Wszystko zaczęło się wraz z wydaniem iOS 7. Przez to nie możemy uruchomić Wi-Fi i połączyć się z daną siecią bezprzewodową.

W Centrum Sterowania pojawia się wtedy błąd „WiFi niedostępne”. Nie wiem do końca, co powoduje teb problem, ale niektóre ze znanych mi metod powinny Wam pomóc, choć niektóre z nich mogą być dosyć drastyczne dla nie jednego z Was.

Ponowne uruchomienie iUrządzenia

Czasem zwykłe ponowne uruchomienie naszego urządzenia może pomóc. Aby to zrobić przytrzymujemy jednocześnie przycisk zasilania i home, do momentu pojawiania się logo Apple, po czym puszczamy przyciski.

Zmiana Ustawień sieciowych

Jeżeli pierwsza metoda nie zadziałała, mam w zanadrzu kolejną. Należy wyzerować Ustawienia sieciowe i na nowo je skonfigurować. Metoda ta nie zawsze działa, ale w wielu przypadkach okazuje się zbawienna. Paamiętajcie,że wyzeruje to nie tylko Ustawienia sieciowe, ale także ustawienia związane z siecią komórkową.

Aby to zrobić postępujemy, następująco:

  • Przechodzimy do Ustawień
  • Potem przechodzimy do Ogólne -> Zerowanie
  • Stukamy na Wyzeruj ustawienia sieciowe
  • Jeżeli mamy ustawiony kod blokady będziemy musieli go podać,aby wyzerować ustawienia sieciowe.
  • Pojawi się informacja, mówiąca o wyzerowaniu ustawień sieciowych, aby to zrobić stukamy na wyzeruj ustawienia sieciowe
  • Czekamy, aż nasze urządzenie uruchomi się ponownie

Aktualizacja oprogramowania

Jeżeli jeszcze tego nie zrobiliście, to zaktualizujcie oprogramowanie waszego iUrządzenia na najnowsze, jakie obecnie wydano. Nie raz, nie dwa to pomogło przy tym problemie. Instrukcji aktualizacji nie będę tutaj zamieszczał, każdy z Was powinien umieć to zrobić.

Niestety czasem problem pojawiał się po aktualizacji iOS do najnowszej wersji.

Odtwarzamy oprogramowanie urządzenia

Ostatnią deską ratunku, jeżeli poprzednie nie zadziałały będzie odtworzenie oprogramowania na urządzeniu, które ma opisywany problem.

Oddajemy urządzenie na gwarancję

Jeżeli żadna z powyższych metod nie działa, pozostała Nam jedna opcja. Udajemy się do miejsca, wk tórym kupiliśmy urządzenie i oddajemy je na gwarancję i czekamy, aż zostanie naprawione. Jeśli nie uda się go naprawić otrzymacie nowe urządzenie wolne od tego problemu.

A teraz coś dla zdesperowanych użytkowników lub osób lubiących igrać z losem, pod warunkiem,że nie mają urządzenia na gwarancji. Niektórzy używają suszarki, aby odpowiednio nagrzać gniazdo słuchawkowe, co czasem pomaga wyeliminować problem z WiFi. Nie zalecam tego robić, ponieważ po podgrzaniu urządzenia suszarką, może okazać się,że gdzieś zostanie uszkodzone połączenie pomiędzy którymś z chipów, a płytą główną. Tak,czy owak najlepiej odwiedzić sklep, gdzie zakupiliśmy urządzenie.

Źródło: iphonehacks.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek