Krzysiek Borek23.09.2014
Jak naprawić problem z Wi-Fi po aktualizacji do iOS 8

Jeżeli ostatnio przeprowadziliście aktualizację waszych iUrządzeń do iOS 8 i macie problemy z Wi-Fi, to nie jesteście sami.

Wielu użytkowników ma z tym problem, dotyczy on braku możliwości połączenia z którąkolwiek siecią lub z jedną, której używaliśmy od dawna. Jeżeli macie ten problem, zachęcam Wam do przeczytania instrukcji, w jaki sposób możecie to naprawić.

01. Zapomnienie danej sieci i ponowna konfiguracja

W wielu przypadkach obecna metoda pomaga naprawić problem. Aby to zrobić postępujemy w następujący sposób:

  • Przechodzimy do Ustawień
  • Kierujemy się do Ustawień WiFi
  • Wybieramy naszą sieć i klikamy na ikonkę znaku zapytania
  • Klikamy na Zapomnij tę sieć
  • Jeszcze raz łączymy się z tą samą siecią WiFi

02. Przywracamy Ustawienia Sieciowe i uruchamiamy ponownie urządzenie

W niektórych przypadkach pierwsza metoda może nie zadziałać, więc musimy przywrócić ustawienia sieciowe, po czym uruchamiamy ponownie nasze iUrządzenie.

  • Przechodzimy do Ustawień
  • Następnie kierujemy się do ustawień ogólnych
  • Wybieramy wyzeruj
  • Klikamy na ustawienia sieciowe
  • Czekamy aż zakończy się proces zerowania Ustawień sieciowych, po czym łączymy się z siecią WiFi, na której występował problem

03. Odtwarzamy oprogramowanie iUrządzenia

Jeżeli powyższe metody nie zadziałają, będziemy zmuszeni do Odtworzenia oprogramowania urządzenia, z którego korzystamy. Aby odtworzyć oprogramowanie, postępujemy następująco.

  • Łączymy nasze iUrządzenie z komputerem lub Mac, za pomocą kabla USB i uruchamiamy iTunes
  • Będąc w iTunes klikamy na miejsce, w którym pojawił się iPhone lub inne podpięte urządzenie
  • W Informacjach ogólnych o urządzeniu klikamy na Odtwórz
  • Pojawi się komunikat o odtworzeniu oprogramowania urządzenia, więc klikamy na Odtwórz
  • Czekamy aż proces się zakończy

Jeżeli mieliście wyżej omawiany problem po aktualizacji iUrządzenia, w jaki sposób sobie z nim poradziliście?

Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek
  • madhunt3r

    Ja nie mam problemu z połączeniem, tylko powolnym ładowaniem się wszystkiego przez wifi, czy to AppStore czy innych aplikacji, po 3G/LTE jest szybko, jak na 7.1.2. Żadna z tych powyższych metod nie rozwiązuje problemu.

  • Killeros

    Dokładnie tak jak pisze @madhunt3r:disqus problemem jest to, że wifi całkowicie zwolniło i pobieranie czegokolwiek jest strasznie powolne dzieje się tak na iPad Mini 1st gen. na iOS 8 po powrocie do iOS 7.1.2 działa bardzo szybko i tak jak powinno. Szukajcie rozwiązania dla tego problemu bo osób którym on doskwiera jest całkiem sporo. A jeśli chodzi o szybkość iPad Mini 1st gen tragedia system strasznie zwalnia nawet po wgrywaniu przez iTunes i wyzerowaniu sprzęt nie daje rady.

  • malpa

    Ja znowu nie mam zadnego problemu z wifi ale mam problem z wiadomosciami wogule nie mam mikrofonu a jak jest to zamrozony a pozniej zmienia sie w ok a jak przytrzymam aparat to wogule nie reagoje

    • vajcha

      rozwiązałeś problem aparatu?

  • ghijk

    Hej, nie jestem specjalistą, ale u mnie zadziałało. iPada mini z retiną mam od niedawna i dopiero kilka dni temu zapoznałem się z iTunes. Potem jeszcze minęły ze 3 dni, aż wczoraj doszło do tego, że zaczął szybko się rozłączać przy słuchaniu muzyki z YouTube. Nie pomogła żadna opcja z tych opisanych w artykule. Przypomniałem sobie, że przed działaniem z iTunes wszystko działało. W Ustawieniach przy iTunes Store i App Store wyłączyłem opcje dotyczące Muzyki i Video („Pokazuj wszystkie”) a także wszystkie aplikacje w „Pobieranie automatyczne”, podobnie na komputerze. Jak chcę coś ściągnąć czy przesłać albo coś uruchomić z tych aplikacji to najpierw je aktywuje w iTunes Store i App Store i później wyłączam. Teraz chodzi bez problemu tak jak wcześniej. Także w moim przypadku problemem nie było WiFi tylko włączone funkcje Muzyka i Video w iTunes Store i App Store przy braku połączenia z komputerem.

  • Bkarp

    U mnie po wyłączeniu transmisji danych ruszyło podłączenie do wifi. Powyższe metody nic nie dały.

  • maczes

    zrobiłem aktualizację mojego 4S do iOS9.1 i zniknęła mozliwość podłaczenia do wifi. Suwak w ustawieniach nie działa, a przycisk na panelu sterowania, który umożliwiał włączanie i wyłączanie wifi jest szary (bez symbolu wifi) i nieaktywny. Przywrócenie ustawień fabrycznych i odtworzenie z kopii zapasowej nie pomaga.
    Mieliście taki problem? Jak się z nim uporać, bo bez wifi to jak „bez ręki”.

    • Kuba Zieliński

      mam ten sam problem

    • Szymon Wydra

      Dokładnie ten sam problem. Wi-Fi jest kompletnie nieaktywne

    • Czarna

      Mam ten sam problem :/ udało Ci sie może naprawić ? Jeśli tak to w jaki sposób? Pozdrawiam