Krzysiek Borek13.02.2018
Jak poradzić sobie z problemem podczas konfiguracji HomePod

Użytkownicy pierwszego inteligentnego głośnika Apple mają problemy z zakończeniem wstępnej konfiguracji HomePod. Jedno z dostępnych okien podczas konfiguracji nie wyświetla żadnego tekstu i przycisku, ale można sobie z tym poradzić.

Problem w tym, że aplikacja Muzyka jest potrzebna do zakończenia konfiguracji Homepoda, a od czasu wydania iOS 10 Apple pozwala na usunięcie aplikacji. Konfigurator nie będzie w stanie pobrać informacji z aplikacji Muzyka i właśnie przez to nie wyświetli się ostatnia strona. Dopiero przywrócenie aplikacji sprawi, że konfiguracja zostanie zakończona.

Bez aplikacji Muzyka nie będziecie w stanie poprawnie skonfigurować głośnika. Dopiero po skonfigurowaniu Homepod możecie usunąć pobraną wcześniej aplikację.

Apple nie zdawało sobie sprawy z tego błędu, dopóki nie wprowadziło głośnika do sprzedaży. Ponadto widać, że inżynierzy odpowiedzialni za oprogramowanie zapomnieli, że wprowadzili usuwanie domyślnych aplikacji i to ich zgubiło. Problem pojawił się w iOS 11.2.5, kolejne wersje oprogramowania powinny go wyeliminować.

Źródło: twitter.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek