Krzysiek Borek02.06.2015
Jak radzić sobie z podstawowymi problemami w iOS

Zapewne wielu użytkowników urządzeń mobilnych Apple jest sfrustrowanych, gdy aplikacje/gry zaczynają płatać im figle. Aplikacja się zawiesiła, klawiatura nie działa lub smartfon nie chce się ładować? Zapoznajcie się z poniższymi rozwiązaniami na niektóre problemy, które napotkacie na urządzeniach z iOS.

Wyłączenie aplikacji

Zbyt proste? Wielu z was pewnie przełącza się pomiędzy tymi samymi aplikacjami/grami. Jeżeli nie korzystacie z poprzedniej warto ją wyłączyć, do końca nie wiadomo czy każda z nich działa w tle, czy nie. Aby wywołać menu wielozadaniowości możemy wykonać gest przesunięcia czterech palców w góre lub dwukrtonie nacisnąć przycisk początek. Potem szukamy aplikacji, których obecnie nie używamy i przesuwamy je do góry, aby wyłączyć. Naciskamy raz przycisk początek i wracamy do pulpitu głównego, po czym uruchamiamy aplikację jeszcze raz, teraz wszystko powinna działać. Jeżeli to wam nie pomoże, wyłączcie wszystkie aplikacje, które w danym momencie są uruchomione.

20150330_173533000_iOS

Ponowne uruchomienie urządzenia

Jeżeli wasze urządzenie mobilne się nie ładuje warto najpierw wyłączyć wszystkie, działające aplikacje/gry, a potem uruchomić je ponownie. Nie mam na myśli wyłączenia i ponownego włączenia sprzętu, a przytrzymanie przyciksu początek i zasilania do momentu pojawienia się logo Apple, po czym puszczamy obydwa. Teraz spróbujcie naładować urządzenie, jeżeli problem nadal występuje, zmieńcie ładowarkę.

Usunięcie aplikacji

20150330_174156000_iOS

Nadal macie problem z jakąś aplikacją? Pozostaje wam jej usunięcie i ponowna instalacja. Najpierw przytrzymujemy chwilę palec na aplikacji, aby zaczęła się „trząść”, a potem stukamy na X. Następnie musimy potwierdzić nasz wybór, więc stukamy na „usuń”. Po tej operacji naciskamy raz przycisk początek i wracamy do pulpitu bez usuwania aplikacji.

Ponowna instalacja aplikacji/gry

20150330_201545000_iOS

Włączamy App Store, a potem w prawym górnym rogu wpisujemy nazwę usuniętej przez nas aplikacji lub przechodzimy do Kupionych. Aplikacja powinna pojawić się z chmurką z lewej strony, co daje nam możliwość jej instalacji bez podawania hasła do Apple ID. Po instalacji logujemy się do aplikacji, jeżeli tego wymaga.

Mam nadzieję, że te porady się wam przydadza. Na pewno zaoszczędzicie czas i pieniądze. Nie będziecie musieli dzwonić do Apple z prośbą o pomoc lub do kolegi, który ogarnia temat. Korzystajcie z nich w opisanej przeze mnie sytuacji, a napewno okażą się przydatne.

Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die

@krzysiek_borek
  • Gdzie sie ustawia wywolywanie menu wielozadaniowosci za pomoca gestu 4 palcow?

    • Waldemar Sinicki

      Ten gest działa tylko na iPadzie a nie na iPhonie

  • Bul

    4 palce trzeba sobie wsadzić w 4 litery i już będzie działało :-))) (_i_) aaaa …

  • xerxes

    Jak włączyć szybko latarkę, wcześniej dało się to zrobić stukając w ikonę aparatu. Po aktualizacjach opcja ta nie działa…

    • Mark Bether

      W iOS 8.4 włącznik latarki jest w dolnym menu obok budzika :-)

  • jjaro

    Czy ktoś jest w stanie mi pomóc? Od kilku miesięcy w iph5s mam uszkodzoną aplowską aplikację „mail”. Po jej wywołaniu pojawia pusty ekran z ikonką nowego maila w dolnym prawym rogu i program nie idzie dalej. Instalacje kolejnych wyższych systemów nic nie dają. Poczta działa w tle bo dostaję powiadomienia o nowych mailach. Czy jest jakiś sposób aby to maprawić?