W polskiej wersji App Store nie ma niektórych aplikacji, które są dostępne w innych krajach. Do tej pory użytkownicy byli zmuszeni tworzyć nowe Apple ID (na dany kraj), ale wczoraj udało mi się zmienić region wewnątrz ustawień Apple ID.
Apple na razie nie zabrało głosu w tej sprawie, ale sądzę, że niedługo nas o tym poinformuje. Pamiętajcie, że poniższa instrukcja działa również w przypadku iPada lub iPoda. Ja sprawdziłem zmianę regionu na swoim iPhonie 7. Mnie zmiana regionu pokazała, że aplikacja mobilna banku HSBC dla Wielkiej Brytanii różni się od wersji międzynarodowej.
Zmiana regionu
1. Przechodzimy do Ustawienia ? iTunes Store i App Store.
2. Stukamy na Apple ID, a następnie wybieramy Pokaż Apple ID.
3. Wklepujemy hasło do Apple ID lub zatwierdzamy podgląd konta za pomocą Touch ID.
4. Klikamy na Kraj/Region i wybieramy jeden z krajów dostępnych na liście.
5. Teraz podajemy adres i numer telefonu. Musicie wybrać formę płatności, ponieważ bez jej konfiguracji nic nie pobierzecie. Podczas próby pobrania pojawi się komunikat o przeniesieniu do Polskiego App Store. Dlatego ustawiacie formę płatności, jako PayPal lub kartę kredytową/debetową.
6. Teraz możecie pobierać aplikacje z innego kraju, pamiętajcie, że aplikacje kupione w Polskim App Store będą nadal dostępne. Nie utracicie ich, podobnie jest z aplikacjami pobranymi z UK lub innego regionu.
Dzięki temu pobrałem aplikację mobilną banku HSBC przeznaczoną dla użytkowników z Wielkiej Brytanii. Byłem przekonany, że będę musiał ją konfigurować ponownie. Na szczęście miałem wersję międzynarodową, a nowo pobrana aplikacja zaimportowała sobie ustawienia i wszystkie hasła z dotychczasowej.
Dzięki temu zaoszczędziłem 10 – 15 minut na konfigurację aplikacji po jej pobraniu.