Przedwczoraj Logitech wykupił Jaybird za 50 mln $, choć cena wykupu może wzrosnąć do 95 mln, jeśli wyniki sprzedaży będą zadowalające w najbliższych lat po przejęciu.
W poście na swoim blogu Logitech napisał ?the way we consume music has changed radically over the past decade and will continue to do so as we look to the future.? Podobnie było w przeszłości, po zajęciu Ultimate Ears. UE zajmowało się wtedy produkcją słuchawek dla profesjonalistów na zamówienie. Poza nimi zajmowali się również sprzedażą głośników Bluetooth.
Przejęcie Jaybird ma na celu wejście w konsumencki rynek audio z wieloma gałęziami sprzedaży produktów. Profesjonaliści i amatorzy będą w stanie wybrać odpowiedni dla siebie produkt, który powinien zaspokoić ich muzyczne oczekiwania.
Jaybird jest znane głównie z produkcji i sprzedaży świetnych słuchawek dla osób aktywnie spędzających czas. Dla mnie to logiczne wyjaśnienie zakupu, Logitech nie musi pchać pieniędzy w R&D, a zakup od razu pozwala im na sprzedaż produktów w tym segmencie.
Warto nadmienić, że nie zamierzają wchłonąć Jaybird i będzie to osobna marka tak samo, jak Ultimate Ears.