Dwa dni temu Apple udostępniło ostateczną wersję iOS 8.4, w której znajduje się Apple Music, poprawki dla iBooks i wiele innych.
Jednakże niektórzy użytkownicy mają problemy z GPS-em po aktualizacji do najnowszej (oficjalnie) wersji oprogramowania układowego iGadżetów. Według informacji GPS na iPhonie i iPadzie ma problemy z podaniem dokładnej lokalizacji i pozycji użytkownika. Problem pojawia się nie tylko przez aktualizację OTA, z iTunes jest podobnie.
Oczywiście, można temu zaradzić, za chwilę wam pomogę.
Hard reset iPhone/iPad
Przytrzymujemy przycisk początek i zasilania, czekamy aż urządzenie się wyłączy i ponownie uruchomi, w momencie pojawienia się loga Apple, puszczamy obydwa przyciski.
Ponowne uruchomienie usług lokalizacji
Jeżeli pierwsze rozwiązanie wam nie pomogło, można uruchomić ponownie usługi lokalizacji.
Wchodzimy kolejno do Ustawienia –> Prywatność –> Usługi lokalizacji. Potem przesuwamy suwak, żeby je wyłączyć, a następnie wykonujemy hard reset urządzenia. Potem znowu wchodzimy w Ustawienia i włączamy usługi lokalizacji.
Wymazanie ustawień sieciowych
Jeżeli ponowne uruchomienie usług lokalizacji nie pomoże, spróbujcie wymazać ustawienia sieciowe. Pamiętajcie, że będziecie musieli ponownie skonfigurować sieci WiFi i VPN.
Przechodzimy kolejno do Ustawienia –> Ogólne –> Wyzeruj, potem wybieramy Ustawienia sieciowe. Pojawi się komunikat, proszący o podanie kodu blokady (o ile macie włączony), a potem już pozostaje wyzerowanie ustawień.
Odtworzenie iUrządzenia
Jeżeli do tej pory nadal macie problemy z GPS-em, pozostaje wam ostateczność. Wykonanie odtworzenia oprogramowania iPhone‘a lub iPada. Czysta aktualizacja jest ważna, wtedy zazwyczaj pozbywamy się wielu problemów, dotykających oprogramowanie. Mam nadzieję, że nie muszę wam przypominać, jak wykonać tę operację.