Podczas startu Apple Music pojawi się w dwóch wariantach, jeden z nich będzie darmowy i dostaniemy naprawdę mało funkcji, a płatny zawiera wszystko, co przewidział gigant z Cupertino.
Płatności wyglądają następująco 4,99 euro lub 9,99 euro ? o ile nie posiadacie sprzętu działającego pod wodzą Androida od Google. Start usługi Apple poza ich własnym ekosystemem to interesujące przedsięwzięcie. Częściowo jest to pokaz zainteresowania ze strony Apple Androidem, a nie tylko odpowiedź na żarty Tima Cooka odnośnie do tej platformy.
W tym momencie zaczynają się schody, przynajmniej dla użytkowników zielonego robota. Użytkownicy, korzystający z iOS będą mieli dostęp do wszystkich stacji radiowych, a Android tylko do głównej (Beats 1).
Szkoda, Apple może sporo stracić względem Spotify i Pandory. 45 mln użytkowników Spotify korzysta z darmowej wersji, a reszta (15 mln) opłaca subskrypcję Premium, z kolei Pandora, skupiająca się tylko i wyłącznie na stacjach radiowych zarabia jeszcze mniej. Tylko 4% użytkowników korzysta z płatnej usługi.
Aktualizacja
Okazuje się, że jednak użytkownicy Androida będą mogli skorzystać z 3 – miesięcznej, bezpłatnej subskrypcji. Niestety wraz z nią nie będą dostępne wszystkie stacje radiowe, a tylko Beats 1, wszystko możecie sprawdzić na tabelce poniżej.