Obecnie możecie zamówić inteligentny głośnik Apple, Homepod w przedsprzedaży na terenie Stanów Zjednoczonych, Australii i Wielkiej Brytanii.
Nie zmienia to jednak faktu, że pojawia się jedno zasadnicze pytanie, jakie urządzenia mobilne Apple będą współpracowały z głośnikiem?
Homepod jest inteligentnym głośnikiem, więc teoretycznie powinie być kompatybilny z większością iPhone’ów i iPadów. Niestety, tylko wybrane modele są kompatybilne, a użytkownicy Androidów z Bluetooth 5.0 mogą na razie zapomnieć o zakupie głośnika. Wszystko z powodu braku kompatybilności z urządzeniami mobilnymi działającymi na Androidzie.
Kompatybilne iPhone’y:
- 5s
- SE
- 6
- 6 Plus
- 6s
- 6s Plus
- 7
- 7 Plus
- 8
- 8 Plus
- X
Kompatybilne iPady:
- Pro (10,5 – cala/12,9 – cala, 2-gen)
- Pro 9,7 – cala
- 5gen
- Air 2
- Air
- mini 2 lub nowszy
Wprowadzony niedawno do przedsprzedaży głośnik jest również kompatybilny z iPodem Touch 6gen. Ponadto musicie pamiętać, że wasze urządzenie powinno mieć przynajmniej iOS 11.2.5, który jest wymagany do bezproblemowego działania urządzenia mobilnego z głośnikiem. Poza tym głośnik musi być cały czas połączony z siecią bezprzewodową i to samo dotyczy źródła zasilania, ponieważ nie ma własnej baterii.
Powinniście również korzystać z Apple Music, aby całkowicie wykorzystać możliwości głośnika. Bez subskrypcji też można odtwarzać muzykę, ale wtedy możecie używać utworów kupionych w iTunes lub tych z biblioteki iCloud (pod warunkiem, że macie subskrypcję iTunes Match). Subskrypcja iTunes Match jest powiązana z Apple Music, więc kupując tą drugą na rok zyskamy możliwość wysłania 100 tysięcy utworów do biblioteki muzyki iCloud bez konieczności używania swojego planu pojemnościowego iCloud.
Jeżeli do tej pory nie korzystaliście z Apple Music, zakup głośnika zapewni wam 3 darmowe miesiące użytkowania.