Najnowsze dane Kantar sugerują, że iPhone zwiększył swój udział w drugim kwartale bieżącego roku we wszystkich krajach objętych badaniem, poza Stanami Zjednoczonymi.
Sprzedaż wzrosła w Chinach, Australii i wszystkich (5) najważniejszych krajach na terenie Europy. Choć rok temu o tej porze widoczny był zastój w sprzedaży smartfona Apple, przed wprowadzeniem do sprzedaży modelu 6 i 6 Plus.
Apple iOS returned to growth across all of Europe?s ?big five? markets [of] Great Britain, Germany, France, Italy, and Spain,? reported Carolina Milanesi, chief of research at Kantar Worldpanel ComTech.
To nie jedyne badanie wykonane przez Kantar, kolejnym było podanie informacji o tym, co sprawiło, że konsumenci znowu postawili na smartfony Apple, po wprowadzeniu do sprzedaży najnowszych modeli.
Although screen size has grown in importance as a purchase driver since the launch of the iPhone 6 and 6 Plus, iOS buyers are generally driven by a wider list of factors, such as phone reliability and durability, as well as the quality of the materials.
Dla kontrastu, użytkownicy sprzętu z Androidem, jako główny czynnik zakupu podali zdecydowanie niższą cenę urządzeń względem Apple (według badania Fortune). iPhone zaliczył lekki spadek na terenie Stanów Zjednoczonych, który wyniósł zaledwie 2,3%.
Ostatnie badania Strategy Analitycs wykazały, że światowy udział iPhone’a wzrósł z 8,2% do 10,9% względem ubiegłego roku, choć poprzednie badanie potwierdziło, że 92% zysków na rynku mobilnym należy do Apple.