Krzysiek Borek09.11.2015
To nie koniec problemów z nowym iOS 9.1

Pod koniec ubiegłego roku pojawił się błąd uniemożliwiający połączenie z App Store na urządzeniach mobilnych Apple, problem dotknął również wiele innych usług producenta z Cupertino.

Eliminacja tego błędu była dziecinnie prosta, wystarczyło się wylogować i zalogować ponownie na urządzeniu, które dotknął ów problem. Okazuje się, że co raz więcej użytkowników iGadżetów z iOS 9.1 na pokładzie ma tak samo. Wersja 9.1 miała naprawić wszystkie błędy poprzednika (9.0.2), niestety metoda, która działała rok temu ma się nijak do dzisiejszego błędu, nie dotyczy to jedynie App Store.

Problem dotknął App Store, GameCenter i Apple Music, a użytkownicy piszą o nich na większości forów internetowych związanych z Apple. Po wylogowaniu nawet nie są w stanie zalogować się ponownie na swoje Apple ID, wtedy iPhone lub iPad stają się bezużyteczne.

Niektórym udało się uruchomić iGadżet ponownie i wymazać wszystkie składowane na nim dane, choć nawet to nie pomogło. Z kolei małemu ułamkowi udało się ponownie zalogować, ale nie widać ostatnio zaktualizowanych i kupionych aplikacji/gier, nie wspominając o zawieszeniu systemu operacyjnego po otworzeniu wirtualnego sklepu.

Sprawa jest o tyle dziwna, że osoby mogące korzystać z Apple Music nie mają dostępu do GameCenter i App Store i vice versa. Prawdopodobnie za błąd odpowiedzialna jest ostatnia aktualizacja mobilnego systemu operacyjnego, ponieważ na poprzedniej wersji problem w ogóle się nie pojawił. Do momentu podpisywania 9.0.2 przez producenta z Cupertino użytkownicy mogli wyeliminować błąd wracając do poprzedniej kompilacji, obecnie jest to niemożliwe.

Na ten moment Apple nie zajęło oficjalnego stanowiska w tej sprawie, a więcej o błędzie dowiecie się – tutaj.

Źródło: iphonehacks.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek