Krzysiek Borek30.07.2015
Udział iPada na rynku tabletów maleje, jak i cała reszta

Ostatnie badania IDC  pokazują, że Apple nadal dostarcza najwięcej tabletów (10,9mln) w drugim kwartale bieżącego roku. Pomimo najlepiej sprzedającego się tabletu, udziały iPada spadły poniżej 25%, wszystko za sprawą tanich tabletów od Lenovo,Huawei i LG.

Screenshot 2015-07-30 at 10.22.29

 

 

Samsung nadal okupuje drugie miejsce (7,6 mln dostarczonych tabletów) i udziałami na poziomie 17%, choć względem ubiegłego roku spadły o 12%. Wyniki Lenovo (2,5mln), Huawei (1,6mln) i LG (1,6mln) plasują je w czołówce. Reszta producentów zajęła 45,6% udziałów.

Screenshot 2015-07-30 at 10.25.17

 

Sprzedaż iPada maleje od 6 kwartałów rok rocznie, co jest dowodem na stagnację rynku, która rozpoczęła się dwa lata temu. Podejrzewam, że niedługo sytuacja może ulec zmianom, dzięki wydaniu iPada Air 3, mini 4 i Pro z wyświetlaczem o przekątnej 12,9 – cala. Ten ostatni będzie nastawiony na użytkowników biznesowych.

Źródło: macrumors.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek
  • antichrist

    Co ma tani tablet do iPada? Według mnie malejąca sprzedaż nowych iPadów ma się do tego, że każda nowa generacja w stosunku do poprzedniej nie wprowadza dużych zmian, więc po co zmieniać?

    • krzysiekb92

      Tani tablet do iPada ma to, że cały rynek jest w stagnacji, nie tylko iPad ;)