Ostatnie badania IDC pokazują, że Apple nadal dostarcza najwięcej tabletów (10,9mln) w drugim kwartale bieżącego roku. Pomimo najlepiej sprzedającego się tabletu, udziały iPada spadły poniżej 25%, wszystko za sprawą tanich tabletów od Lenovo,Huawei i LG.
Samsung nadal okupuje drugie miejsce (7,6 mln dostarczonych tabletów) i udziałami na poziomie 17%, choć względem ubiegłego roku spadły o 12%. Wyniki Lenovo (2,5mln), Huawei (1,6mln) i LG (1,6mln) plasują je w czołówce. Reszta producentów zajęła 45,6% udziałów.
Sprzedaż iPada maleje od 6 kwartałów rok rocznie, co jest dowodem na stagnację rynku, która rozpoczęła się dwa lata temu. Podejrzewam, że niedługo sytuacja może ulec zmianom, dzięki wydaniu iPada Air 3, mini 4 i Pro z wyświetlaczem o przekątnej 12,9 – cala. Ten ostatni będzie nastawiony na użytkowników biznesowych.