Michał05.02.2016
Uwaga! Wymiana TouchID w nieautoryzowanym serwisie „zabije” Waszego iPhone’a, iPad’a

Naprawa iPhone’a lub iPad’a w nieautoryzowanym serwisie jest dużo tańsza od tej wykonywanej w serwisie autoryzowanym. To jest pewne. Do tej pory można było wymieniać w iPhone różne części, aż do iOS 9.

Jak podaje serwis iFixit wszystkie urządzenia z iOS 9, w których zostanie wymieniony TouchID zostaną przez Apple zablokowane. Podczas przywracania danych w iTunes pojawi się error 53. Dlaczego?

Touch

Jest to związane z bezpieczeństwem użytkownika. iOS 9 posiada specjalną funkcję, która sprawdza, czy czytnik linii papilarnych został wmontowany fabrycznie, czy przez autoryzowany serwis.

Wniosek zatem jest prosty. Apple po prostu nie chce dopuścic do tego, aby osoba, która wymieni TouchID uzyskała w ten sposób dostęp do danych znajdujących się w iUrządzeniu.

Źródło: appleinsider.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

MacUser & fan Apple.

@michal_rz
  • Krzysiek

    Wniosek jest inny. Chcą , aby korzystać z serwisów autoryzowanych i zbijać kasę

    • Michal

      To też, ale moim zdaniem głównie chodzi o bezpieczeństwo.

      • krzysiekb92

        Ok,ale bardziej zależy im na koszeniu kasy z ludzi, którzy myślą, ze nie ma zamienników.

        • Grzegorz Sawczak

          Szkoda, ze strona nie mówi o tym, ze nawet wymiana ekranu skutkuje tym błędem. Chodzi tylko i wyłącznie o zbijanie kasy. Wpiszcie error 53 i wyskoczą setki tysięcy postów na ten temat. Niestety, wymiana ekranu w serwisie to 1200zl w iPhonie 5, który kupisz za 1000zl nawet.

      • 85d

        chodzi o chujstwo z najwyższej półki, chodzi o koszenie kasy z ludzi w każdy możliwy sposób co świadczy o apple tylko i wyłącznie negatywnie. Wystarczyło rozwiązać to w ten sposób że przy wykryciu zamiennika zamontowanego w nie autoryzowanych serwisie wyskakuje zwyczajnie powiadomienie/ostrzeżenie użytkowania o ewentualnych konsekwencjach w postaci kradzieży danych itd itd bla bla. Ale celowe uwalanie telefonu klienta? jakim prawem się pytam ktoś celowo może uszkodzić mój własny prywatny telefon który stał się moją bezwzględną wartością w momencie w którym uiściłem za niego wymaganą opłate sklepową. Jakim prawem ingerują zdalnie w mój sprzęt już po jego zakupie. Kupiłem telefon, jest mój, osobiście bezwzględnie i wyłącznie mój – dlatego też jeśli godze się z konsekwencjami w postaci możliwego wycieku prywatnych danych to moge wsadzić mu nawet touchID zrobiony z klocków lego, i Gó** im do tego.

        Nazywajmy sprawy po imieniu- apple odwaliło w tym temacie wielką patologie. Jeśli ktoś temu kibicuje to sam sobie wystawia łatke.

  • Qwert

    Muszę się zgodzić z opinią, że jest to najlepsze rozwiązanie względem bezpieczeństwa. Tutaj dla jabłka jak najlepsze brawo, tak trzymać. .

  • ostrożny

    Bezpieczeństwo przede wszystkim, tylko autoryzowany serwis zapewni profesjonalną naprawę, mam nauczkę jak pseudo serwis technet wsadził starą baterię zamiast nowej do mojego iphona, nigdy więcej nie oddam żadnego iurządzenia w takie ręce..

  • Marcin Wojciechowski

    Jak podaje Spidersweb.pl w USA jest już szykowany pozew zbiorowy przeciw Apple właśnie w tej sprawie. Mam nadzieję, że wreszcie ktoś się Apple do skóry dorwie i skończy się afera z Touch ID.

  • Zibi

    Totalna sciema wystarczylo zapisac dane w telefonie o liniach papilarnych a touch traktowavlc jak zwykle urzadzenie ktore ma odczytac te linie i jezeli program stwierdzi ze sa takie same to odblokuje. Wymieniamy czytnik a nie uklad z baza lub szyframi. Chodzi o walke z konkurencja i tyle.