Witajcie w wirtualnej rzeczywistości! ciekawostki   Zwykły dzień w sklepie z artykułami RTV. Kobieta siedzi w fotelu o kosmicznym designie, wyraźnie zaabsorbowana sytuacją. Nie widzimy jej oczu, większość twarzy okalają ogromne okulary. 1 8

Witajcie w wirtualnej rzeczywistości!

Zwykły dzień w sklepie z artykułami RTV. Kobieta siedzi w fotelu o kosmicznym designie, wyraźnie zaabsorbowana sytuacją. Nie widzimy jej oczu, większość twarzy okalają ogromne okulary.

Emocje można wyczytać jedynie z rozentuzjazmowanego uśmiechu. Ta kobieta rzeczywiście znajduje się w kosmosie, relacjonuje potem, zaaferowana. Jej doznania- wzrok, efekty akustyczne, dotykowe, a także, na skutek symulowanych ruchów fotela, odczucie utraty grawitacji, sprawiają, że cała jej percepcja znajduje się w wirtualnej rzeczywistości. Rzeczywistości, utworzonej sztucznie przy użyciu technologii informatycznej. Taka kreacja polega na generowaniu, przy użyciu multimediów, komputerowej wizji zdarzeń, okoliczności, przestrzeni czy przedmiotów. Wirtualna rzeczywistość może imitować realny świat lub przenieść nas w nierealną rzeczywistość science- fiction. Wynaleziona stosunkowo niedawno i nieustannie ulepszana, znajduje coraz szersze zastosowanie w różnych dziedzinach życia.

Jak to się zaczęło.

Obecnie, wirtualna rzeczywistość, jaką znamy, jest na współcześnie zaawansowanym poziomie. Wszystko dzięki dostępnej dziś, dynamicznie rozwijającej się technologii. Początki były dużo bardziej prymitywne, ale bez nich, nie byłoby w ogóle koncepcji zjawiska. Za jej prekursora uznawany jest Myron W. Krueger, artysta, informatyk i naukowiec. Już w 1969 roku rozpoczął, na Uniwersytecie Wisconsin- Madison, prace nad projektem, w ramach którego komputer odczytywał i interpretował ruchy osoby, znajdującej się w pokoju. W kolejnych latach, badacz poszerzał swój eksperyment, m.in. o wzajemną interakcję dwóch awatarów czy wykorzystanie zmysłu dotyku. W kolejnych instalacjach zastosowano nowe, lepsze oprogramowanie, nowoczesne (na tamte czasy) komputery oraz sprzęt w postaci hełmu i wirtualnych rękawic. Jak widać, projekty i wizje Kruegera stały się prototypem znanej obecnie wirtualnej rzeczywistości. Przez kolejne lata, wielu badaczy pracowało nad jej ulepszeniem, a rozwiązania stawały się coraz bardziej popularne i dostępne. W chwili obecnej, to bardzo dynamicznie rozwijająca się dziedzina i wiele firm inwestuje w produkty, wykorzystujące jej nowinki.

Wirtualnie? Naturalnie!

Rzeczywistość wirtualna staje się coraz bardziej powszechna, zarówno w edukacji, medycynie, jak i w świecie rozrywki. Staje się bezpiecznym narzędziem, umożliwiającym sprostanie zadaniom, wynikającym z rozwoju cywilizacji. Do takich zadań można zaliczyć choćby szkolenia, które można odbyć w rzeczywistości wirtualnej. Scenariusze takich szkoleń wykorzystują komputerową symulację do stworzenia okoliczności, imitujących często trudne, niebezpieczne, czy nawet ekstremalne warunki, jakie powinni poznać na przykład przyszli piloci, wojskowi, górnicy czy astronauci. Kursanci doświadczają realiów i niebezpieczeństw swej specyfiki pracy, jednocześnie mając zapewnione bezpieczeństwo zdrowia i życia. Jeśli o zdrowiu o mowa, także w medycynie wirtualna rzeczywistość znajduje szerokie zastosowanie. Odbywają się już wirtualne doświadczenia medyczne, szkolenia chirurgów, a także leczenie za pomocą specjalnie skonstruowanych programów ( na przykład zespołu stresu pourazowego, PTSD i innych fobii). Również takie dziedziny jak handel i marketing, coraz częściej wykorzystują wirtualne reprezentacje swych firm lub miejsc wartych odwiedzenia, by zachęcić potencjalnych klientów i turystów. Nic dziwnego, nie ruszając się z domu, mogą oni najpierw doświadczyć, czy warto wybrać daną ofertę i dopiero wtedy zdecydować się na nią w rzeczywistości.

Nauka poprzez zabawę i inne rozrywki wirtualne.

Oprócz szkoleń branżowych, symulacje wirtualnej rzeczywistości znajdują entuzjastycznych odbiorców wśród amatorów podniebnych lotów, którzy zawodowo zajmują się dużo bardziej przyziemnymi czynnościami. Te programy często bazują na tych profesjonalnych, dzięki czemu odwzorowanie rzeczywistości jest bardzo szczegółowe i rzetelne. Dzięki temu, w popularnych grach, każdy może poczuć się jak pilot samolotu! Ponadto, oferta wirtualnych rzeczywistości, których możemy doświadczyć w grach, jest naprawdę szeroka. Dostępne są symulatory wszystkich rodzajów istniejących pojazdów. W dodatku, możemy znaleźć się wirtualnie w takich miejscach jak lotniska, dworce, parki rozrywki. Nawet ci, którzy lubią gry kasyno, mogą zaznać przyjemności w wirtualnej rzeczywistości. Powstały już bowiem pierwsze tego typu obiekty, a kolejne są testowane przez renomowanych producentów oprogramowania. Dzięki tym rozwiązaniom, kasyno mobilne zyskuje zupełnie nowy, interaktywny wymiar. Natomiast, dla amatorów spokojniejszej rozrywki, powstają tzw. oazy relaksu. Jest to imitacja, przy użyciu takich środków jak obraz, dźwięk, zapach, przyjemnych miejsc, sprzyjających wyciszeniu i kontemplacji. Wokół harmider, a my wkładamy specjalne okulary i oddajemy się upragnionemu relaksowi na łonie natury lub w tybetańskim klasztorze. Nic dziwnego, że na twarzy, tuż pod okularami, pojawia się uśmiech!

Średnia ocena 0 / 5. Gł: 0

Brak głosów! Bądź pierwszy i oceń ten post.

Udostępnij
Facebook
Twitter
E-Mail
Dołącz do nas
Czytaj również
Polecamy
Scroll to Top