Krzysiek Borek16.03.2016
Zamykanie apek z interfejsu wielozadaniowości przyspiesza rozładowywanie baterii w iPhone i iPad

Podejrzewam, że większość użytkowników iGadżetów wyłącza aplikacje z panelu wielozadaniowości, aby przedłużyć czas użytkowania sprzętu. Okazuje się, że ta metoda przyśpiesza rozładowywanie baterii, a nie na odwrót.

Według was, takie działania poprawiają działanie sprzętu i wydłużają jego użytkowanie. Jednak programista Hiroshi Lockheimer jest przekonany, że to bezcelowa operacja w niektórych przypadkach jej skutki są wręcz odwrotne.

twitter

David Pearce na Twitterze osobiście zapytał Lockheimera, jak wygląda sytuacja i, czy zamykanie aplikacji jest „bezużyteczne” i prowadzi do poważniejszych strat.

To naprawdę może wpływać na żywotność baterii pod jednym warunkiem: musisz zabić zadanie, a system zdecyduje, że odeśle Cię do niego z powrotem.

Większość aplikacji jest zamrażana w pamięci urządzenia i nie oddziałują one negatywnie na baterię, ale wyłączenie i usunięcie aplikacji z wielozadaniowości, a następne jej ponowne uruchomienie powoduje dodatkowe obciążenie procesora, które jest równoważne z drenażem baterii. Apple wskazuje, że zamknięcie aplikacji jest koniecznie jedynie w indywidualnych przypadkach, gdy program nie odpowiada lub w ogóle nie działa.

Zatem od dziś nie zamykajcie aplikacji znajdujących się w wielozadaniowości.

Źródło: twitter.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek
  • Gość

    Tsa… i zostawię otwartych 40 aplikacji, żeby potem mieszać pół dnia między nimi paluchem w poszukiwaniu tej potrzebnej. „Genialne”.

    • dashite

      O tym samym pomyślałem

    • Grzybek

      Mozesz do niej wejść z pulpitu nie musisz z poziomu wielozadaniowości aplikacja poprostu zostanie przywołana bo jest uruchomiona w tle.

      • Bart

        i bedzie sie wgrywac po raz kolejny gdyz iPhone ma malo pamieci by pomiescic to wszystko ;)

        • Wolę-pisać-jako-gość

          Gdyby miała się wgrywać ponownie to znaczy, że nie ma jej już w pamięci i nie jest zamrożona tylko zamknięta. Wszystko to co jest zamrożone w RAM już jest wgrane.

          Jak ktoś nie może znaleźć aplikacji w ikonach bo ma bajzel i nie kataloguje sobie na pulpicie, to zawsze może przeciągnąć palec w dół i wpisać nazwę aplikacji. Operacja tak samo szybka jak wielozadaniowość, tyle że jak ktoś ma kilkadziesiąt aplikacji zamrożonych to wyszukiwanie po nazwie jest szybsze.

          • Bart

            probojesz mi wmowic iz Apple udalo sie upchnac „DWIE szklanki wody do JEDNEJ szklanki”? ;)

          • Wolę-pisać-jako-gość

            Dokładnie tak.

            Zobacz porównanie szybkości uruchamiania i przywracania aplikacji. iPhone 6S Plus z 2GB RAM był o 16 sekund szybszy niż Galaxy Note 5 z 4GB RAM i lepszym procesorem.

            https://youtu.be/Mx6XaV2K8Go?t=28s

          • Bart

            Ze przepraszam? :)
            To zobacz porownanie najnowszego traktora polowego z Ferrari ktore szybciej przeorze pole! ….. w koncu to „te same” maszyny – obie maja 4 kola – i nawet silnik!!!!

          • Wolę-pisać-jako-gość

            Oczywiście sekret tkwi w oprogramowaniu więc nie da się tego porównać do pojazdów mechanicznych.

          • Bart

            uwazasz iz nie porownalem dwoch pojazdow mechanicznych? :)

    • Paulen

      Nie od dziś widomo , nie zamykamy aplikacji w tle iOS , OS X , to nie Windows…
      System sam zadecyduje kiedy zamknąć aplikacje-Smartfon !

  • Ja wyłączam aplikacje ze względu na pamięć, a nie na baterię. Aczkolwiek system i tak sam wyłącza zbędne aplikacje gdy mu potrzeba pamięci więc najlepiej się tego oduczyć :-)

  • Bart

    BULL SHIT!

    A wiec – JAK ZWYKLE – gosciu sie MYLI ale ma racje!

    Dlaczego?

    Juz mowie – tak ma racje bo ponowne wgrywanie aplikacji pozera energie i…… NIBY sa „zamrazane” w tle jak nie uzywane…….. TYLE ZE, jesli iPhone jest odblokowany i sie nim bawimy te aplikacje……. DZIALAJA w tle!!!
    I wiem to bo mi sie iPhone gotuje jak mam tone aplikacje w tle wlaczona i np. uzywam jakiejs durnej apki jak np. iFunny przez np. 30 minut

    Wniosek – ten gosciu ma racje tylko wtedy gdy iUrzadzenie jest…… WYLACZONE!!!!

    • Wolę-pisać-jako-gość

      W tle działają tylko te aplikacje, którym sam pozwolisz na wysyłanie powiadomień Push lub używanie GPS w dowolnym momencie.
      Dlatego najlepiej nie zgadzać się na te uprawienia. Pozostałe aplikacje są zamrażane i nie zużywają żadnych zasobów, nie działają w tle tylko są zamrożone w tle czekając na odmrożenie by móc znowu działać.

      Właśnie dlatego iOS mniej muli niż Android. Na Androidzie każda aplikacja może działać w tle bez zgody użytkownika.

      • Bart

        mam tylko ustawione dzialanie w tle dla nawigacji i map topograficznych (ktore e aplikacje wylaczam zawsze i…… jak mam tone aplikacji w tle to iPhone sie grzeje nieziemsko = duzy pobor energii

  • Andrzej

    Takie pytanko. Nie przenosi mi aplikacji z iPhone ios9 do iTunes. Gdzies wyczytałem ze od ios9 aby zaoszczędzić miejsce system tylko oznacza jaka aplikacja jest w telefonie. Jednak czasem nie robię nowego systemu z kopii zapasowej i zreszta jaka mogę miec pewność ze mi odtworzy wersje nie najnowsza aplikacji w danym momencie? Ma ktoś jakies doświadczenia z tym? Może ktoś tez wie jak przenieść aplikacje z iPhone do iTunes w ios9?

  • Olek

    Artykuł jest zasadniczo prawidłowy, nie uwzględnia on jednak aplikacji które na różne sposoby „oszukują” system aby pozostać aktywne w tle i zużywają nadmiernie baterię.
    Kilka miesięcy temu było głośno na temat aplikacji Facebooka która działała w taki właśnie sposób – http://www.appleworld.pl/facebook-swiadomy-problemu-zbyt-duzego-zuzycia-baterii-przez-aplikacje-ios/