Firma Adobe rozpoczęła testowanie bezpłatnej internetowej wersji programu Photoshop i planuje udostępnić tę usługę wszystkim.
Firma opisuje usługe jako „freemium” i obecnie testuje ją w Kanadzie. Dlatego Adobe chce, aby więcej osób wypróbowało produkt. W darmowej wersji ma być wystarczająco dużo narzędzi, aby wykonywać to, co Adobe uważa za podstawowe funkcje Photoshopa.
Chcemy, aby [Photoshop] był bardziej dostępny i łatwiejszy dla większej liczby osób do samodzielnego wypróbowania. – Maria Yap, wiceprezes Adobe ds. cyfrowego obrazowania
Darmowa wersja aplikacji będzie “okrojona”. Nie wiemy dokładnie których funkcji zabraknie. Dostęp do wszystkich nowości dostępny będzie tylko dla płatnych subskrybentów.
Dla przypomnienia dodamy, że od października zeszłego roku działa internetowa wersja programu. Jest dostępna pod tym adresem i obecnie mogą z niej korzystać tylko subskrybenci Creative Cloud.