Według nowego badania przeprowadzonego przez firmę analityczną Statista, Apple nadal jest liderem na amerykańskim rynku słuchawek dzięki wysokiej sprzedaży słuchawek AirPods i Beats.
Globalne badanie konsumenckie Statista obejmujące ponad 4000 osób w Stanach Zjednoczonych w styczniu 2022 r. wykazało, że słuchawki AirPod stanowią około 34,4% wszystkich słuchawek w kraju.
Jednak przewaga Apple w segmencie słuchawek jest jeszcze większa, gdy uwzględnimy Beats, które zajmuje drugie miejsce z 15,3% udziałem. Innymi słowy, Apple dominuje z prawie 50% udziałem w rynku słuchawek w USA.
Analityk Wedbush, Dan Ives, szacuje, że roczne przychody Apple z AirPods wynoszą 20 miliardów dolarów, a do końca 2022 roku firma planuje osiągnąć 100 milionów sprzedanych sztuk słuchawek bezprzewodowych.
Statista nazywa AirPods „najpopularniejszymi słuchawkami na świecie”.
Wśród innych słuchawek używanych przez Amerykanów są Bose z udziałem w rynku na poziomie 12,5%, Samsung z 12,2%. JBL (własność Samsung), Sony, Skullcandy i LG.