Allegro ogłosiło, że od 8 września wprowadza zmiany w regulaminie, wynikające z nowej europejskiej dyrektywy DAC7. Co to znaczy? Wyjaśniamy.
Nowe przepisy zobowiązują platformy handlowe do przekazywania danych użytkowników do organów skarbowych, co pozwoli urzędom skarbowym monitorować osoby prowadzące działalność na Allegro, które nie płacą odpowiednich podatków.
Aktualizacja regulaminu Allegro
Od 1 lipca w Polsce obowiązuje dyrektywa DAC7. Zgodnie z nią, platformy takie jak Allegro muszą gromadzić informacje o sprzedaży swoich użytkowników i raportować je do urzędów skarbowych. Urzędy te mogą następnie kontrolować użytkowników, którzy prowadzą regularną sprzedaż, ale nie płacą należnych podatków i składek.
Allegro będzie przekazywać urzędom skarbowym dane takie jak imiona i nazwiska, adresy, numery PESEL oraz numery identyfikacyjne VAT użytkowników. Ważne jest, że serwis musi również dostarczyć dane za rok 2023.
Nowe zasady na Allegro
W odpowiedzi na dyrektywę DAC7, Allegro zaktualizowało swój regulamin. Teraz serwis będzie wysyłał powiadomienia do użytkowników, których dane będą przekazywane urzędom skarbowym, z prośbą o wypełnienie odpowiednich formularzy. Obowiązek ten dotyczy zarówno kont prywatnych, jak i firmowych. Użytkownicy będą mieli 60 dni na podanie wymaganych informacji od momentu otrzymania powiadomienia.
Konsekwencje odmowy przekazania danych
Jeśli użytkownik odmówi przekazania wymaganych danych, serwis Allegro ma prawo zablokować wypłatę środków ze sprzedaży. W przypadku dalszego braku współpracy, serwis może także zablokować możliwość publikowania nowych ofert sprzedaży.
Kogo dotyczą nowe wymagania?
Nie wszyscy użytkownicy Allegro będą musieli przekazać swoje dane. Kryteria określa dyrektywa DAC7. Allegro będzie zbierać dane od osób, które w ciągu roku (w tym również w 2023 roku) przeprowadziły co najmniej 30 transakcji na platformie Allegro lub Allegro Lokalnie, lub jeśli łączna wartość tych transakcji przekroczyła 2000 euro.
Wprowadzenie dyrektywy DAC7 i związane z tym zmiany w regulaminie Allegro mają na celu zwiększenie przejrzystości i zapobieganie nielegalnej działalności gospodarczej. Allegro stara się informować swoich użytkowników o zmianach i zapewniać im niezbędne wsparcie, aby proces dostosowywania się do nowych przepisów przebiegał jak najsprawniej. Użytkownicy powinni dokładnie zapoznać się z nowymi wymaganiami i w razie potrzeby skontaktować się z obsługą klienta Allegro, aby uzyskać wszelkie niezbędne informacje i wsparcie.