Apple

Apple chce kupić wyłączne prawa do mistrzostw Formuły 1

Według informacji przekazanych przez Business F1, Apple rozpatruje możliwość zakupu ekskluzywnych praw do transmitowania wydarzeń Formuły 1 na Apple TV+.

Zgodnie z niepotwierdzonymi jeszcze doniesieniami, Apple jest gotowe przeznaczyć około 2 miliardy dolarów rocznie na nabycie tych praw. Wartościowo, to byłoby znaczne zwiększenie w porównaniu z obecnymi umowami licencyjnymi Formuły 1 z różnymi nadawcami na świecie.

Jeśli informacje te się potwierdzą, będzie to krok bezprecedensowy na rynku sportowych praw medialnych. Umowa z Apple miałaby wartość dwa razy większą niż suma, którą Formuła 1 obecnie uzyskuje z praw telewizyjnych na różnych rynkach globalnych. To również potwierdzałoby strategię Apple dotyczącą poszerzenia swojego portfolio treści sportowych na platformie Apple TV+.

Jednakże, warto zauważyć, że nawet jeżeli umowa dojdzie do skutku, Apple przez pewien okres nie będzie mogło zapewnić globalnej transmisji. Wynika to z istniejących kontraktów Formuły 1 z nadawcami na całym świecie. Źródła wskazują, że Apple byłoby gotowe na stopniowe wdrażanie swojej ekskluzywności, zaczynając od regionów, gdzie prawa transmisji są dostępne. Warto odnotować, że wszystkie obecne umowy medialne dotyczące Formuły 1 wygasają do 2029 roku, co daje korporacji z Cupertino możliwość stopniowego zdobywania ekskluzywnych praw na różnych rynkach.

Apple chce kupić wyłączne prawa do mistrzostw Formuły 1 ciekawostki umowa, transakcja, streaming, Sport, prawa medialne, NFL Sunday Ticket, NBA, monetyzacja, Major League Soccer, Major League Baseball, Lewis Hamilton, globalny rynek, formula 1, ekskluzywność, Business F1, Brada Pitt, apple tv+, Apple, angielska Premier League Według informacji przekazanych przez Business F1, Apple rozpatruje możliwość zakupu ekskluzywnych praw do transmitowania wydarzeń Formuły 1 na Apple TV+. cook 1

Nie jest to pierwsza inicjatywa Apple związana z Formułą 1. W dziale treści Apple TV+ trwają prace nad filmem o tematyce Formuły 1 z udziałem Brada Pitta oraz dokumentem na temat Lewisa Hamiltona. Projekty te są aktualnie w różnych fazach produkcji.

Apple nie ogranicza się jednak tylko do Formuły 1. Inne ligi sportowe, takie jak NBA, angielska Premier League czy NFL Sunday Ticket, również są podobno w kręgu zainteresowań giganta technologicznego. Na chwilę obecną, oferta sportowa na Apple TV+ zawiera już karnety sezonowe na mecze Major League Soccer (MLS) i Major League Baseball (MLB) podczas Friday Night Baseball.

Ostateczne zawarcie umowy z Formułą 1 to jednak sprawa niepewna i złożona. Apple bada różne możliwości i rozważa liczne opcje w kontekście swojej strategii związanej z treściami sportowymi. Nie można więc na tym etapie niczego definitywnie potwierdzić. Czas pokaże, czy i jak Apple rozszerzy swoje zaangażowanie w świecie sportu i czy Formuła 1 stanie się kluczowym elementem tej strategii.

W każdym przypadku, ewentualna umowa z Formułą 1 byłaby znaczącym krokiem dla Apple w kontekście rozwoju własnej platformy streamingowej i poszerzenia oferty dla potencjalnych subskrybentów. Dla Formuły 1, z kolei, taka umowa mogłaby otworzyć nowe możliwości w zakresie zasięgu i monetyzacji swoich treści na globalnym rynku.

Czy Apple rzeczywiście nabędzie prawa do Formuły 1?

Odpowiedź na to pytanie pozostaje otwarta. Jedno jest pewne: jeżeli dojdzie do transakcji, będzie to przełomowy moment dla obu stron oraz dla całego rynku sportowych praw medialnych.

Źródło:
Udostępnij
Facebook
Twitter
E-Mail
Dołącz do nas
Czytaj również
youtube

YouTube testuje timer do kontroli Shorts

Więc tak, YouTube – to niekończące się źródło krótkich, pulsujących dopaminą filmików, których miałeś obejrzeć tylko dwa, a nagle jesteś trzy godziny później, z jednym okiem suchym jak pustynia i mózgiem przegrzanym jak laptop w łóżku.

Więcej »
ui 7

Użytkownicy Galaxy krytykują One UI

Internet znowu się obudził, tym razem z nową misją: przyczepić się do One UI od Samsunga. I wiesz co? Trochę mają rację. Ludzie zaczęli wrzucać zrzuty ekranu, które wyglądają, jakby ktoś zrobił UI w PowerPoincie o 3 w nocy.

Więcej »
Polecamy
Scroll to Top