Według najnowszego raportu stacji CNBC, gigant z Cupertino, czyli firma Apple jest zainteresowana nabyciem pakietu streamingowego NBA.
Koncern z Cupertino nie jest jedyną firmą zainteresowaną zakupem wspomnianego pakietu, gdyż zainteresowani są nim również Amazon oraz NBC Sports. NBCUniversal celuje w umowę, która pozwoli, aby mecze playoff były transmitowane w sieci NBC, a niektóre mecze sezonu regularnego mogłyby być przesyłane wyłącznie w serwisie streamingowym firmy, Peacock.
Raport nie ujawnia dalszych szczegółów na temat tego, czym mogą być zainteresowani inni potencjalni nabywcy, tacy jak Apple. NBA może jednak zdecydować się na przedłużenie umowy z Disneyem i Turner Sports zamiast przyjmować oferty od firm zewnętrznych.
CNBC sugeruje, że NBA mogłaby stworzyć dwa pakiety dla oferentów, z zawartością dla trzech lub czterech partnerów podzielonych między streaming i tradycyjną telewizję.
Apple chce zwiększyć swój pakiet sportowy, aby przyciągnąć nowych widzów do swojej usługi streamingowej, Apple TV+. Firma podpisała już umowy z amerykańską ligą Major League Baseball (MLB) oraz amerykańskimi i kanadyjskimi zawodowymi ligami piłkarskimi Major League Soccer (MLS).
Dodatkowo firma udostępniła ‘MLS Season Pass’, dzięki któremu możemy oglądać mecze Major League Soccer na żywo na Apple TV, od 1 lutego 2023 r.