Krzysiek Borek23.07.2018
Apple nie jest w stanie odzyskać danych z dysku SSD uszkodzonego MacBooka Pro 2018

Zamierzacie kupić odświeżony model MacBooka Pro? Oprócz problemów z nadmiernym nagrzewaniem procesora i9 dochodzi coś znacznie gorszego.

Jeżeli płyta główna ulegnie awarii, Apple nie będzie w stanie odzyskać danych z dysku SSD laptopa.

Modele z 2016 i 2017 roku mają dedykowany port diagnostyczny na płycie głównej, który łączy się z dedykowanym narzędziem do wydobywania danych. Po podłączeniu narzędzia wystarczy uruchomić dedykowaną aplikację odpowiedzialną za wykonanie kopii danych lub przeniesienie ich na nowy dysk.

Taki sprzęt w rękach serwisantów Apple jest niezwykle przydatny w momencie uszkodzenia płyty głównej, ale MacBook Pro z tego roku został pozbawiony portu diagnostycznego z płyty głównej. To oznacza, że obecnie dostępne narzędzie staje się bezużyteczne i nie wiemy, czy pojawi się nowe.

Wszystko z powodu umieszczenia w MacBooku Pro układu scalonego T2 odpowiedzialnego za szyfrowanie danych na niewymiennym dysku SSD. Szyfrowanie sprzętowe w momencie uszkodzenia płyty głównej sprawia, że dane z niewymiennego dysku będą nie do odzyskania. Prawdopodobnie dlatego zdecydowano się na usunięcie portu diagnostycznego z płyty głównej.

W takiej sytuacji najlepiej ratować się wykonywaniem kopii zapasowych za pomocą Time Machine. Gdy płyta główna ulegnie uszkodzeniu Apple we współpracy z Seagate, Knoll i Drivesavers spróbuje odzyskać dane z kopii, ale nie gwarantuje pełnego odzyskania danych.

Źródło: iphonehacks.com
Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS

The Sins never die
@krzysiek_borek