Apple Pay aktualizuje funkcje zapobiegania oszustwom w przypadku niektórych kart przechowywanych przez użytkowników w aplikacji Wallet.
Niektórzy użytkownicy zauważyli już nowe powiadomienie, które pojawia się po otwarciu aplikacji Wallet i wybraniu konkretnej karty objętej nowym systemem antyfraudowym Apple Pay.
W przypadku kart ze wzmocnionym zapobieganiem oszustwom, przy próbie dokonania transakcji online lub w aplikacji urządzenie użytkownika analizuje informacje o jego Apple ID, urządzeniu i lokalizacji (jeśli użytkownik włączył usługi lokalizacyjne) w celu opracowania ocen zapobiegających oszustwom, które są wykorzystywane przez Apple do identyfikowania oszustw i zapobiegania im.
Apple twierdzi, że w celu zapobiegania oszustwom będzie udostępniać firmie obsługującej karty płatnicze informacje o transakcjach (takie jak kwota, waluta i data).
Ponadto użytkownicy otrzymają powiadomienie o tym, że ich karty są objęte nowymi zabezpieczeniami, gdy zostaną po raz pierwszy dodane do usługi Apple Pay oraz przy pierwszej próbie dokonania transakcji online lub w aplikacji przy użyciu danej karty.
Nowy system obecnie nie jest dostępny dla kart American Express i MasterCard, ale jest aktywny dla niektórych użytkowników kart Visa na całym świecie.