Firma Apple opublikowała nowy komunikat prasowy, w którym podkreśla stały wzrost i ekspansję swoich usług w 2021 r., w tym App Store, Apple Music, Apple Pay, Apple Fitness +, Apple TV +, Apple Arcade i innych.
Eddie Cue, starszy wiceprezes Apple ds. usług internetowych, zauważył, że liczba aktywnych płatnych subskrypcji na różne usługi i aplikacje dla iOS/macOS przekroczyła 745 mln.
Z komunikatu prasowego można wyróżnić kilka interesujących szczegółów:
- Deweloperzy sprzedający cyfrowe towary i usługi zarobili ponad 260 miliardów dolarów od uruchomienia App Store w 2008 roku, ustanawiając nowy rekord 60 miliardów dolarów w samym tylko 2021 roku;
- Użytkownicy App Store wydali najwięcej pieniędzy między Wigilią a Nowym Rokiem w 2021 roku;
- W 2021 r. użytkownicy Apple Wallet posiadali 30 milionów cyfrowych biletów na gry sportowe, koncerty i inne wydarzenia w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie;
- Apple TV + otrzymał 763 nominacji i 190 nagród od czasu premiery w 2019 roku.
Ponadto Apple potwierdził rychłe wprowadzenie nowych funkcji:
- Apple planuje uruchomić dedykowaną aplikację do muzyki klasycznej pod koniec 2022 roku. Wynika to z przejęcia w zeszłym roku serwisu muzycznego Primephonic;
- Mapy Apple 3D będą wkrótce dostępne w Montrealu, Toronto i Vancouver;
- Użytkownicy iPhone’ów i Apple Watch będą mogli jeszcze w tym roku dodać swoje prawo jazdy lub identyfikator stanu do aplikacji Wallet w wybranych stanach.