Chiński rynek smartfonów przeszedł sporą zmianę. Z danych Counterpoint Research wynika, że w ostatnim kwartale 2024 iPhone spadł na trzecie miejsce. Kto prowadzi?
Na prowadzenie wysunął się Huawei, a drugie miejsce zajęło Xiaomi. Zdziwieni?
Jak czytamy w najnowszym raporcie, Apple traci klientów w Chinach – udział w rynku skurczył się z 20,2% do 17,1% w ciągu roku. To spora zmiana, bo chiński rynek jest kluczowy dla amerykańskiej firmy. Wysokie ceny iPhone’ów i rosnąca jakość lokalnych producentów sprawiły, że chińscy klienci coraz częściej wybierają rodzime marki.
Jak widać na powyższej grafice Huawei wrócił na pierwsze miejsce z 18,1% udziału w rynku. To spory sukces, zwłaszcza po problemach związanych z amerykańskimi sankcjami. Firma poradziła sobie, tworząc własne procesory i system operacyjny. Nowe modele Huawei trafiły w gust chińskich klientów ceną i możliwościami.
Xiaomi zajmuje drugą pozycję z wynikiem 17,2%. Firma oferuje zarówno drogie flagowce, jak i tańsze modele. Ta strategia działa – Xiaomi wyprzedziło Apple o 0,1%.
Vivo na czwartym miejscu poprawiło wynik o 8%, osiągając 16,3%. Gorzej poszło Oppo i Honor, które straciły odpowiednio 9,3% i 12,8% udziału w rynku.
Te zmiany mogą wpłynąć na światowy rynek smartfonów. Apple będzie musiało przemyśleć swoją strategię w Chinach. Huawei pokazał, że można wrócić na szczyt mimo przeszkód, a Xiaomi udowadnia, że strategia różnorodnej oferty się sprawdza.