Apple ogłosiło dziś, że rozpocznie sprzedaż oryginalnych części do MacBooka Air i Pro z procesorami M1, M1 Pro i M1 Max w USA od 23 sierpnia.
Właściciele komputerów Mac będą mogli kupić ekrany a także baterię, klawiaturę i gładzik) Będą również mieli dostęp do narzędzi marki Apple i instrukcji naprawy urządzenia.
Od jutra użytkownicy posiadający MacBooki Air i MacBooki Pro z układami z rodziny M1 będą mogli zaopatrzyć się w podręczniki naprawcze, a także oryginalne części i narzędzia Apple, za pośrednictwem Apple Self Service Repair Store. Apple twierdzi, że program samoobsługowy dla MacBook Air i MacBook Pro będzie oferował dziesiątki rodzajów napraw dla każdego modelu, w tym wyświetlacza, baterii i gładzika, a kolejne mają pojawić się w przyszłości.
Apple uruchomił Self Service Repair dla iPhone’ów w USA na początku tego roku dla modeli iPhone 12 i iPhone 13. W przypadku komputerów Mac program będzie działał tak samo: aby dokonać naprawy, klienci będą musieli najpierw zapoznać się z oficjalną instrukcją obsługi swojego produktu i wszystkimi przewodnikami na stronie wsparcia Apple. Będą mogli wtedy zamówić niezbędne części i narzędzia i rozpocząć naprawę w domu.
Po zamówieniu części potrzebnych do naprawy, klienci otrzymają również zestaw zawierający wszystkie narzędzia potrzebne do wykonania pracy w domu. Zestaw jest udostępniany na zasadzie siedmiodniowego wypożyczenia za 49 dolarów.
Apple przypomniało również, że do końca roku rozszerzy program na inne kraje, zaczynając od Europy.