Krzysiek Borek08.11.2019
Apple Watch nie ma sobie równych w kategorii urządzeń naręcznych

Apple Watch zdominował rynek urządzeń naręcznych z udziałami wynoszącymi 48%. Strategy Analitycs pokusiło się o sprawdzenie wyników sprzedaży urządzeń naręcznych.

W trzecim kwartale tego roku sprzedano 14 milionów tego typu urządzeń, a rynek zanotował aż 40% wzrost.

W zakończonym kwartale Apple wysłało na półki sklepowe 6,8 miliona egzemplarzy swojego inteligentnego zegarka. To wyższy wynik w porównaniu z zeszłorocznym z tego samego okresu (4,5 miliona egzemplarzy).

Samsung i Fitbit nadal depczą Apple po piętach, ale nawet to nie sprawiło, że Amerykanie nagle stracili na ich rzecz. Sprzedaż zegarka z nadgryzionym jabłuszkiem wzrosła z 45% do 48%.

Na wynik złożyła się sprzedaż modeli Series 4 i 5, ale także obniżenie ceny Series 3. Niebawem rozpocznie się sezon świąteczny i wtedy możemy liczyć na jeszcze większą sprzedaż urządzenia.

Samsung zajmuje drugie miejsce i w Q3 2019 sprzedał prawie 2 miliony swoich urządzeń naręcznych. Przełożyło się to również na zwiększenie udziałów z 11% do 13%. Fitbit poradził sobie z tej trójki najgorzej, bo sprzedał 1,5 miliona egzemplarzy swoich produktów.

W takiej sytuacji Fitbit tracił 4% udziałów i obecnie wynoszą one 11%. To dziwne biorąc pod uwagę, że jest najdłużej na rynku, ale widocznie Apple i Samsung cieszą się większą popularnością.

Być może sytuacja ulegnie zmianie, ponieważ Google wykupiło Fitbita za 2,1 miliarda dolarów. Jednak na pierwsze owoce przejęcia przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Polub nas na Facebooku, obserwuj na Twitterze, dodaj do Google+ lub RSS