Analitycy z Internal Data Corporation (IDC) szacują, że globalne dostawy tabletów w drugim kwartale 2022 r. wzrosły o 0,15%, podczas gdy dostawy Chromebooków spadły o 51,4% rok do roku.
Od kwietnia do czerwca 2022 r. sprzedano 40,5 mln tabletów i tylko 6 mln sztuk Chromebooków. Apple pozostało liderem na rynku tabletów, odpowiadając za 31% rynku, chociaż dostawy spadły o 2,89% rok do roku. Samsung zajął drugie miejsce z udziałem w rynku wynoszącym 18,1%, dostarczając 7,3 mln urządzeń.Pierwszą trójkę zamyka Amazon Kindle z 5,5 milionami sprzedanych gadżetów i 13,6% udziałem w rynku.
Analitycy IDC zauważają, że nowi gracze w segmencie tabletów, tacy jak Xiaomi, Realme, OPPO i Vivo, osiągnęli lepsze wyniki niż oczekiwania, napędzając wzrost rynku tabletów z Androidem w bieżącym kwartale.
Dell nadal jest liderem w segmencie Chromebooków z 1,5 mln wysyłek, ale ogólnie wszyscy dostawcy publikowali rozczarowujące wyniki kwartalnej sprzedaży. Jest prawdopodobne, że w najbliższych latach ten segment ostatecznie przestanie istnieć.