Dzięki programowi Self Service Repair Apple zapewni oryginalne części, oryginalne narzędzia i instrukcje dla klientów indywidualnych, którzy chcą naprawiać iPhone’a 12, iPhone’a 13 i Maca w domu.
Apple w końcu otworzyło się na wsparcie klientów, którzy są zadowoleni z pomysłu majstrowania przy wewnętrznych elementach swoich iPhone’ów, iPadów i komputerów Mac. Schemat ten rozpocznie się etapami, a z czasem będzie dodawane wsparcie dla większej liczby urządzeń.
Dyrektor operacyjny Apple, Jeff Williams, powiedział:
„Stworzenie większego dostępu do oryginalnych części Apple daje naszym klientom jeszcze większy wybór w razie konieczności naprawy. W ciągu ostatnich trzech lat firma Apple prawie podwoiła liczbę punktów serwisowych z dostępem do oryginalnych części, narzędzi i szkoleń Apple, a teraz zapewniamy opcję dla tych, którzy chcą samodzielnie wykonać naprawy”.
Pierwsza faza programu „Self Service Repair” skupi się na często naprawianych i wymienianych częściach iPhone’a, w tym baterii, wyświetlaczu i aparacie. Kolejne części zostaną dodane do listy jeszcze w przyszłym roku. Firma poinformowała, że w następnej kolejności doda do programu naprawy komputery Mac Apple Silicon z układem M1, w tym MacBook Air, 13-calowy MacBook Pro , Mac mini i 24-calowy iMac.
Jak wyjaśnia Apple, aby przeprowadzić naprawę całkowicie bezpiecznie, najpierw należy zapoznać się z instrukcją naprawy . Następnie możesz złożyć zamówienie na oryginalne części i narzędzia Apple za pośrednictwem sklepu internetowego Apple Self Service Repair Online Store. Nowy sklep będzie oferował ponad 200 pojedynczych oryginalnych części i narzędzi.