Apple ogłosiło wczoraj największą aktualizację cenową w App Store, aby umożliwić deweloperom bardziej dynamiczne i dokładne ustawienie cen.
Być może nie wszyscy zdają sobie sprawę z tego, że sprzedając aplikację w App Store nie można dowolnie wybrać ceny. Jedyne, co można zrobić, to wybrać cenę w ramach różnych przedziałów ustalonych przez Apple.
Obecna zmiana to nie tylko dodanie 700 nowych przedziałów cenowych, ale także nowe narzędzia do globalnego wyrównywania poziomu opodatkowania w poszczególnych krajach, automatycznie dostosowujące ceny do najuczciwszych danych z kraju odniesienia. Innymi słowy, jeśli podatek wynosi 23%, a w innym kraju 13%, to gdy ustalimy określoną cenę dla 23%, to automatycznie w innym kraju zostanie ustalona niższa wartość. To samo dotyczy wahań walut obcych: gdyby euro znacznie się umocniło w stosunku do dolara, automatycznie ustalona zostałaby wyższa cena dla naszej aplikacji w USA, tak aby w przypadku zmiany waluty deweloper mógł zawsze uzyskać tę samą wartość z dowolnego rynku.
Te ulepszenia cenowe są już dostępne dla aplikacji oferujących automatycznie odnawiane subskrypcje oraz od wiosny 2023 roku dla aplikacji oferujących zakupy w aplikacji.
Nowe przedziały cenowe zaczynają się od 0,29 USD do maksymalnie 10 000 USD. Progi wzrastają o 10 centów, do 10 dolarów, po czym wzrost będzie wynosił 50 centów do 50 dolarów, 1 dolar do 200 dolarów, i tak dalej, jak pokazuje poniższa tabela:
W każdym kraju będzie można skorzystać z dodatkowych konwencji cenowych, takich jak możliwość zaokrąglania końcowych liczb do x.00 lub x.90, co jest szczególnie przydatne przy zarządzaniu pakietami i rocznymi subskrypcjami.