Apple zablokowało ostatnią aktualizację aplikacji Facebook na iOS i iPadOS. Dlaczego? Co było powodem blokady? Już wyjaśniamy.
Powód był prosty. W najnowszej wersji dodany został komunikat, który informuje użytkowników o 30% prowizji za zakupy w aplikacji, donosi Reuters, powołując się na przedstawicieli sieci społecznościowej.
Apple twierdzi, że aktualizacja narusza politykę App Store, która zabrania programistom pokazywanie użytkownikom ?nieistotnych? informacji.
Nowa funkcja Facebooka umożliwia użytkownikom mediów społecznościowych kupowanie biletów na wydarzenia online bezpośrednio w aplikacji. Zasady Apple mówią, że zakup treści cyfrowych wymaga skorzystania z systemu płatności App Store, który daje firmie 30% prowizji od całości.
Przedstawiciele Facebooka poprosili Apple o rezygnację z opłaty, aby wszystkie zyski trafiły do ??organizatorów wydarzeń, ale producent iPhone’a odmówił.
W wersji aplikacji na Androida podpis brzmi ?Facebook nie pobiera żadnej prowizji za ten zakup?.