Audi wprowadza ChatGPT, opartego na sztucznej inteligencji, do swojego systemu infotainment poprzez usługę Microsoft Azure OpenAI Service.
Ta innowacja ma na celu usprawnienie sterowania głosowego w samochodach marki Audi. Od lipca tego roku, właściciele około dwóch milionów modeli Audi wyprodukowanych od 2021 roku, które są wyposażone w trzecią generację modułowego systemu infotainment (MIB 3), będą mogli komunikować się z samochodem używając naturalnego języka i otrzymywać potrzebne informacje podczas jazdy.
Nowe modele, takie jak Q6 e-tron1, oraz przyszłe modele z elektroniką E3 1.2, otrzymają ChatGPT poprzez Cerence Chat Pro jako rozszerzenie asystenta Audi.
Integracja ChatGPT z systemem rozpoznawania głosu online w modelach wyposażonych w MIB 3, począwszy od rocznika 2021, takich jak Audi A3, oferuje wiele nowych możliwości, które wcześniej nie były dostępne w systemach sterowania głosowego. Kierowcy Audi będą mogli korzystać z zaawansowanego sterowania głosowego do obsługi systemów infotainment, nawigacji oraz klimatyzacji, a także zadawać pytania dotyczące ogólnej wiedzy. Możliwość zadawania pytań przy użyciu naturalnego języka zwiększa bezpieczeństwo podczas jazdy, ponieważ kierowca nie musi odrywać wzroku od drogi. ChatGPT jest dostępny dzięki usłudze Azure OpenAI Service, a podstawą tej nowej funkcji dla klientów Audi jest rozwiązanie Chat Pro od Cerence Inc., które oferuje integrację ChatGPT na poziomie motoryzacyjnym.
„Dzięki płynnej integracji ChatGPT w naszym sterowaniu głosowym, łączymy możliwości obu aplikacji,” mówi Marcus Keith, Wiceprezes ds. Rozwoju Wnętrz, Infotainment i Łączności w Audi.
„Oprócz szerokiej gamy funkcji sterowanych głosowo, nasi klienci teraz będą mogli korzystać z prostego i bezpiecznego dostępu do wiedzy opartej na sztucznej inteligencji. To jest nowa era doświadczenia w kabinie w pojazdach Audi.”
Audi udoskonaliło swojego istniejącego asystenta głosowego, Audi assistant, w modelach z nową elektroniką E3 1.2, która zadebiutowała w nowym Audi Q6 e-tron1. Pasażerowie mogą aktywować asystenta, jak zwykle, mówiąc „Hej Audi” lub używając przycisku na kierownicy, aby zadać pytania. Audi assistant automatycznie rozpoznaje, czy należy wykonać funkcję pojazdu, wyszukać cel, czy na przykład podać prognozę pogody. System Audi przekazuje zapytania do ChatGPT tylko wtedy, gdy nie może odpowiedzieć na pytania dotyczące ogólnej wiedzy. Kierowcy korzystają z płynnego doświadczenia, ponieważ wszystkie funkcje są zintegrowane w asystencie Audi. Priorytetem jest bezpieczeństwo danych; w celu zapewnienia optymalnej prywatności, wszystkie pytania i odpowiedzi są usuwane po przetworzeniu. Ponadto ChatGPT nigdy nie ma dostępu do danych pojazdu.
W przyszłości będzie można zadawać pytania dotyczące pojazdu, na przykład o prawidłowe ciśnienie w oponach. Wykorzystanie dużych modeli językowych, takich jak od Cerence, umożliwia to i wiele innych zastosowań.
Audi planuje maksymalnie wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji zarówno w usługach i produktach poprawiających doświadczenia klientów, jak i w wielu obszarach optymalizacji procesów biznesowych. Na przykład, jako twórczy impuls w wyglądzie, w transferze wiedzy w HR jako chatbot oraz w produkcji do wsparcia kontroli jakości. Najnowsze zastosowania to AI do sprawdzania spawów punktowych w konstrukcji karoserii i wykrywania pęknięć w tłoczni. Audi angażuje się również w odpowiedzialne korzystanie ze sztucznej inteligencji, co znajduje odzwierciedlenie w zasadach postępowania firmy oraz w deklaracji zasad. Pracownicy są szkoleni w zakresie przyszłościowego korzystania ze sztucznej inteligencji, zgodnie z regulacjami (EU Data Act i AI Act) oraz etyką.