PSP, właściciel systemu BLIK, opublikował sprawozdanie finansowe za 2023 rok. W dokumencie przedstawiono także przyszłe plany BLIK-a,
Polski Standard Płatności obejmuje udziałowców takich jak PKO BP, Alior Bank, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank, Alior Bank oraz Mastercard Europe.
Jednym z głównych celów PSP jest rozwój systemu płatności odroczonych. Tego typu płatności zdobywają coraz większą popularność w Polsce, umożliwiając zakupy z odroczoną płatnością. Jest to szczególnie przydatne, gdy brakuje nam środków na koncie. Systemy te działają już w wielu sklepach internetowych, takich jak Allegro. BLIK wprowadził możliwość płatności odroczonych w maju 2024 roku, ale na razie tylko w dwóch bankach – Millennium i Velo. PSP planuje rozszerzenie tej usługi na więcej banków i sklepów.
Kolejnym ważnym kierunkiem rozwoju jest mechanizm żądania przelewów. Ta usługa jest już dostępna w sześciu bankach. Polega na wysyłaniu prośby o przelew na numer telefonu odbiorcy, który ma 72 godziny na zaakceptowanie wniosku. Po akceptacji pieniądze są automatycznie przelewane. To proste rozwiązanie jest przydatne na przykład przy podziale rachunku w restauracji lub zbiórce na wspólne wydatki.
Liczba przelewów realizowanych za pomocą BLIK-a znacznie wzrosła w ostatnich miesiącach. W porównaniu z poprzednim rokiem, liczba transakcji wzrosła o kilkadziesiąt procent. Mechanizm żądania przelewów może dodatkowo zwiększyć popularność tej formy płatności, dzięki swojej prostocie i wygodzie.
PSP planuje także rozwój usługi wpłat za pomocą BLIK-a. Aktualnie cieszy się ona mniejszym zainteresowaniem niż wypłaty i jest dostępna tylko w ośmiu bankach. Wpłaty za pomocą BLIK-a mogą być używane do doładowania konta bankowego lub zasilania portfela elektronicznego. Zwiększenie dostępności tej usługi oraz rozszerzenie jej na kolejne banki może przyczynić się do wzrostu jej popularności.
Polski Standard Płatności współpracuje z bankami oraz innymi instytucjami finansowymi, co pozwala na wprowadzanie nowych rozwiązań i dostosowywanie usług do potrzeb rynku. Dzięki temu BLIK może szybko reagować na zmieniające się potrzeby użytkowników.